راه اندازی مراکز خلاقیت و شکوفایی با میزبانی فنی و حرفه ای در استان زنجان / مهارتی اساس کار در شرکت های دانشجویی است.


ساعت: 20:52
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823516

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: تفاهم نامه لازم منعقد و کار برای ایجاد مراکز خلاقیت و شکوفایی با میزبانی فنی و حرفه ای در تمامی شهرستان های استان زنجان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا انصاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «تولید دانش بنیان، اشتغال زایی» گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ها، محوریت همه دستگاه های دولتی و غیردولتی حمایت است. شعار کلیدواژه های سال.”

وی با اشاره به موضوع تولید خاطرنشان کرد: بهره وری موضوع مهمی در تولید است و نیروی کار یکی از عوامل اصلی ارتقای بهره وری در تولید است.

انصاری افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه تولید از یک سو مسئولیت آموزش غیررسمی نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار و از سوی دیگر ارتقای سطح کار را بر عهده دارد. مهارت های کارگران اقتصادی شرکت ها.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: یکی از برنامه های اصلی در این حوزه مانند سال های گذشته ایجاد مراکز کارگاهی همجوار، بین کارگاهی و آموزش حین کار برای ارتقای مهارت های افراد است. کارکنان از جمله کارخانه ها، اصناف و اتحادیه ها.»

وی گفت: برنامه بعدی تربیت نیروهای ماهر و نیمه ماهر برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار است.

انصاری گفت: این کار به منظور برنامه ریزی دوره های آموزشی در قالب مسیرهای فردی و حرفه ای و شغلی انجام شد تا در سمینارهای مختلف اعم از مراکز ثابت، آموزشگاه آزاد، زندان، پادگان، صنایع و کلاس های آموزشی برنامه ریزی شود. برنامه ریزی شده است.

وی گفت: رویکردی برای ایجاد اشتغال پایدار با آموزش مهارت های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی داریم که بسیار مهم و مطلوب است. با دستگاه های ذیربط و با حمایت مسئولان استانی کار خواهیم کرد تا آموزش ها منجر به ایجاد اشتغال شود.

انصاری با اشاره به اهمیت تولید و آموزش های مهارتی، افزود: هدف حذف ناخواسته کارآفرینان از این آموزش هاست که شاید تعدادشان کم باشد اما این آموزش ها باعث می شود که خودشان کارفرما و کارآفرین شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه مهارت ارتباط مستقیمی با خلاقیت دارد، گفت: فردی که مهارت آموخته است، خلاقیت و شکوفایی را به مهارت اضافه می کند، اما البته باید این رشته را ایجاد کنیم تا افراد ماهر. انسان به عنوان یک نخبه «به یک مهارت تبدیل شود، زیرا روند رو به رشد این افراد منجر به ایجاد شرکت هایی مبتنی بر دانش می شود.

وی گفت: مهارت در قلب کار در شرکت های دانش بنیان است. آگاه باشید.

انصاری گفت: خوشبختانه مقام ارشد دولتی در استان و رئیس پارک علم و فناوری استان بر ایجاد اقتصاد دانش بنیان در این زمینه تاکید دارند و در نتیجه می توانیم اقتصاد دانش بنیان را با مهارت های نرم شرکت ها و در نتیجه اقتصاد دانش بنیان.»

وی افزود: تفاهم نامه لازم منعقد و کار برای ایجاد مراکز خلاق و پر رونق با میزبانی فنی و حرفه ای در تمامی شهرستان های استان زنجان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در ابتدای هر سال برای ما مثال می زنند، تصریح کرد: اگر واقعاً به فرمایشات ایشان عمل کنیم بدون توجه به تحریم ها همه مشکلات کشور حل می شود. و غیره..

همانطور که یادتان هست در اوایل شیوع ویروس کرونا نقابی پیدا نکردیم اما در بحبوحه مشکلات با وجود همه چیز به توانایی خود و در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تکیه کردیم. او گفت. حملات ما شروع به تولید ماسک کرده‌ایم که به شرط ایمان به آموزش فنی و حرفه‌ای، می‌توان از راه‌های دیگر نیز این کار را انجام داد.

انصاری تاکید کرد: در صورت توسعه کمی و کیفی آموزش و حمایت از برنامه های کاری، قطعا مشکلات کشور در زمینه اشتغال و تولید که دو عامل تقویت فعالیت های دانشی هستند، حل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید