راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده 16 در استان قزوین شتاب می گیرد

ابوالحسن کبیری در این نشست گفت: فعالیت های اولیه مرکز ترک اعتیاد ماده 16 در استان قزوین آغاز شده و اقدامات پیگیری برای ایجاد سرپناه انجام شده است. امیدواریم ایجاد این مرکز تسریع بیشتری داشته باشد.»

وی گفت: اداره کل بهزیستی بر اساس هنر، مدیریت مرکز ترک اعتیاد را بر عهده دارد. 16، افزود: ایجاد این مرکز خطراتی را به همراه دارد و از این رو لازم است دستور ویژه حفاظت و دفاع از آن صادر شود.

برای ایجاد مرکز ترک اعتیاد بر اساس ماده 16 اقدامات ویژه ای انجام شده است

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری گفت: با راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده 16، حضور معتادان مختلف در مجاورت آن دور از انتظار نیست و لازم است پلیس تمهیدات و کنترل های بیشتری برای محوطه بیرونی مرکز داشته باشد. .

کبیری با تاکید بر استفاده از ظرفیت استان ها برای راه اندازی مرکز ترک اعتیاد، ماده 16 یادآور شد: استانداران می توانند در این میان با استفاده از ظرفیت موجود شهرستان های مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی لازم است مسئولان برای تعداد معتادان نگهداری شده در این مرکز برنامه ریزی مناسبی بیندیشند.

جمع آوری معتادان راه را برای کاهش سرقت در شهر هموار می کند

علی رحمانی در ادامه این نشست گفت: راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده 16 برای اولین بار در استان قزوین از اقدامات مناسب است.

وی افزود: بخشی از هزینه های حمایت از معتادان متجاهر را شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بخشی دیگر را شهرداری هایی که سهم خود را پرداخت کرده ایم پرداخت می کند؛ اما سایر شهرداری های استان پرداخت نکرده اند. سهم خود را پرداخت کردند.

دبیر شورای هماهنگی کاسین استان قزوین گفت: تجربه نشان داده است که جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهر آمار سرقت ها را کاهش می دهد که اگر مسئولان اهتمام ویژه داشته باشند می توانیم در این زمینه عملکرد موفقی داشته باشیم.

رحمانی گفت: برای راه اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده 16، نصب یک سری جکوزی، لوله گاز، آشپزخانه و سرویس بهداشتی ضروری است.

وی تامین پزشک برای مرکز ترک اعتیاد ماده 16 را از موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

معتادان متجاهر باید در قالب تبصره 2 ماده 16 ساماندهی شوند که در این راستا امسال بیش از هزار نفر ساماندهی شده اند و این روند ادامه خواهد داشت.

این استان با اجرای اقدامات موثر و پیشگیرانه در استان قزوین توانسته است در ارزیابی عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته و امسال رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. اجرای طرح کرامت با کمک سپاه در تمامی شهرستان های استان به عنوان بخشدار مرکزی در راستای کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید