راه اندازی میدان میوه و تره بار چه تاثیری بر قیمت میوه در کهگیلویه و بویراحمد دارد؟

ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792084

در آستانه افتتاح میدان میوه و تره بار یاسوج:

بازار میوه و تره بار یاسوج موضوعی است که سال هاست در جلسات مختلف تنظیم بازار مطرح می شود اما به نظر می رسد این بار روزنه امیدی ایجاد شده و این بازار راه اندازی می شود.

به گزارش راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز، با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی خوش آب و هوا و مناسب برای کاشت انواع درختان مثمر است، نیاز به کشتزارهای میوه و تره بار در استان احساس شد. سالیان دراز مرکز استان نمایان بود.

بسیاری از ساکنان استان کهگیلویه و بویراحمد باغدار هستند و خرج زیادی می کنند، اما متاسفانه سود این میوه ها به جیب دلالان می رود و سود خود باغدارانی که منتظر به ثمر نشستن باغشان بودند. خیلی کمتر از دلالان.آنها نگران نیستند.

در شهرستان دنا هر ساله مقدار زیادی از میوه سیب هدر می رود. باغداران سی سختی مجبورند سیب های خود را با قیمت بسیار پایین در اختیار دلالان قرار دهند یا به خریداران سیب های آسیب دیده بفروشند. شهرستان های باشت، گچساران و کهگیلویه نیز هر ساله کامیون های خود را با قیمت ارزان به دلالان می فروشند و یا باید با خطرات جاده مواجه شوند و کیلومترها را طی کنند تا بتوانند دست رنج کشیده خود را در میدان میوه و تره بار کازرون بفروشند.

سال هاست که نام میدان میوه و تره بار در جلسات مختلف مطرح می شود اما خبری از راه اندازی آن نیست. استاندار کهگیلویه و بویراحمد قول آزادسازی میدان را داده اند که هم برای مردم استان و هم برای باغداران خبر خوبی است.

راه اندازی این میدان باعث تغییر کمیت، کیفیت و قیمت میوه در مرکز میوه فروشی استان می شود اما باید دید این میدان ادامه خواهد داشت یا خیر.

fb129dd7 f037 4a25 a96b ba1c2c31c63f خبر خاکستری

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: یکی از جمع بندی های ما این است که با راه اندازی این میدان قیمت انواع میوه ها در استان 20 درصد کاهش می یابد.

عسگری افزود: در ابتدا به دلیل نداشتن نیاز بازار و آمار مصرف عرضه چندانی در منطقه نداریم اما با همکاری اتحادیه و اتحادیه می توانیم تمام نیاز بازار را تامین کنیم تا میوه به دست مصرف کننده برسد. به قیمت واقعی.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید