راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی اعلام شد / تبصره 16


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914530

زهرایی گفت: با همت سپاه خراسان جنوبی و استانداری خراسان جنوبی و بسیج سازندگی کشور نمایشگاه دائمی عرضه و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی با ظرفیت 100 غرفه در مرکز راه اندازی می شود. استان از اواخر دهه فجر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در همایش سرداران اقتصاد مقاومتی که در حسینیه جماران برگزار شد، به وضعیت کشور و ناآرامی ها و ناآرامی های پیش از ظهر امروز اشاره کرد. بیرجند و اظهار داشت: دشمن در جنگ ترکیبی است با تمام پس انداز وارد میدان شد.

وی در ادامه افزود: دشمنی که انقلاب اسلامی را با اغتشاشاتی آغاز کرد که در دو سال اول انقلاب منجر به کشتار شد سپس وارد جنگ نیابتی با ایران اسلامی شد.

رئیس سازمان بسیج کشور گفت: دشمنی که ایران را به یک هجمه همه جانبه فرهنگی تحت فشار قرار داد و به جایی نرسید.

زهرایی تصریح کرد: دشمنی که توده مردم و اقتصاد را به گروگان گرفت تا به مردم فشار بیاورد و با پای برهنه انقلابی را علیه انقلاب راه اندازی کند که خودشان انقلاب کردند اما در سال 96 و 1377 شکست خورد.

وی تصریح کرد: دشمنی که می خواست ما را در کارزار فشار حداکثری به گوشه بگیرد شکست خورده است و در بحث نظامی از موضع بازدارندگی به نقطه شروع یک جنگ تمام عیار رسیده ایم.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اگرچه در دکترین نظامی انقلاب اسلامی و منویات آن مرجعیت عالیه استان وجود ندارد و به صراحت بیان شده است که به دنبال حمله نظامی به هیچ کشوری نیستیم، اما آمادگی و آمادگی کامل داریم. قابل یک دسته جداگانه است.

زهرایی تصریح کرد: در عرصه سیاست به جایی رسیده ایم که هیچکس نمی تواند نگاه چپ به ایران داشته باشد و از نظر نفوذ در منطقه وضعیت خوبی داریم.


ابزار رسانه، مقیاس و مقیاس در جنگ شناختی

وی با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی را آغاز کرده است، تصریح کرد: اولین مولفه جنگ ترکیبی، جنگ شناختی دشمن است. همکرانی در ذهن شما و من، تعریف ساده جنگ شناختی است.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: رسانه ابزاری برای نزدیک شدن و دور شدن در جنگ شناختی است.

زهرایی تصریح کرد: یکی دیگر از ابزارهای جنگ شناختی، فضای مجازی است که در این زمینه شکست خورده ایم فضای مجازی به گونه ای است که بدون شناسایی به مردم راست و دروغ می دهد.

وی افزود: 50 روز در فضای مجازی 50 هزار دروغ پخش و منتشر شد که در این مدت یک زندگی مجازی را رقم زد.


دشمن به دنبال بی معنی کردن کلمات است

رئیس نهضت سازندگی کشور با بیان اینکه دشمن با این اقدامات به دنبال بی حجابی نیست، تصریح کرد: دشمن به دنبال بی حجابی است، در این 60 روز دشمن به دنبال این است که حرف هایی مثل پلیس بسازد. امنیت، حجاب، ناموس و… افتخار، سرود ملی، پرچم و غیره. دشمن پیروی از مناسک و تغییر معانی و تعقیب روزگار با زندگی مجازی هستند.

زهرایی تصریح کرد: وقتی معانی تغییر کرد، از ارزش‌ها ضد ارزش‌سازی می‌کنیم و نیازی نیست دشمن کاری بکند.

وی با اشاره به کارهایی که باید انجام دهیم، گفت: ابتدا باید بر دقت، شفافیت، صداقت و سلامت میدانی تاکید کرد، مسئولیت و بی مسئولیتی وجود ندارد.

رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: قیام به پایان رسیده و اکنون مشخص شده که ما هستیم که باید در این تاریخ جایگاه خود را مشخص کنیم. در قیام 88 چند نفر کشته شدند؟» فتنه 96 و 98 چطور؟ الان هم همینطوره

زهرایی همچنین گفت: انقلاب صاحب دارد و صاحب آن را حفظ می کند پس خیال همه راحت است.


لزوم اعتماد به مردم دستگاه های اجرایی

وی با بیان اینکه دشمن به زور می خواهد جلوی انقلاب را بگیرد، گفت: بحران هویت و معنویت در جامعه بشری غرب رخ داده است و می خواهند آن را در سراسر جهان گسترش دهند، به همین دلیل سال 2030 را دنبال می کنند. سند پس دین بدون وحی بر جامعه حاکم خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه اگر دین بدون وحی بر ما تحمیل شود ارزشی در جامعه باقی نمی ماند، تصریح کرد: این امر هنوز از سوی مردم به عنوان جنگ شناخته نشده است، بنابراین باید ایمان و مسئولیت در جامعه ایجاد شود. جامعه.

وی بر باورمندسازی مردم توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: این موضوع می تواند باعث شود افراد مسئولیت های اجتماعی را بر عهده بگیرند.


صندوق های مردمی قرض الحسنه یک بستر بانکداری اسلامی است

زهرایی در ادامه سخنان خود درباره صندوق های قرض الحسنه مردمی گفت: صندوق های قرض الحسنه مردمی که در اختیار مردم است، پایه های بانکداری اسلامی با پول خالص مردم است.

وی افزود: در کشور یک میلیون و 300 هزار خانوار در صندوق های قرض الحسنه مردمی بسیج عضویت دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: تمرکز بر صندوق های قرض الحسنه اشتغالزایی است و اشتغال زایی، خوشه بندی، تعاون، تکمیل زنجیره ارزش و کار تسهیل گری بین نهادی از دیگر ویژگی های عضویت در صندوق های مردمی بسیج است.


پرداخت تسهیلات به کارگاه های مقاومت

زهرایی همچنین گفت: تبصره 16 بعد از شورای عالی اشتغال ابلاغ شد یعنی چهار درصد تسهیلات تا سقف 150 میلیون تومان برای کارگاه های اقتصاد مقاومتی با اولویت صندوق ها و تعاونی ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در بحث نیروگاه های بومی دستورالعمل ها، امکانات و کارهای اجرایی ابلاغ شده و هیچ مانع و سقفی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: با توجه به تابش نور خورشید در استان و افزایش تعرفه خرید برق تولیدی، مردم استان نسبت به راه اندازی نیروگاه های کوچک پنج کیلوواتی اقدام کنند.

زهرایی گفت: بهازیان، مددجویان، دهیاری ها، پایگاه های بسیج، صندوق های قرض الحسنه مردمی بسیج داوطلبان را به بحث نیروگاه های خرد خانگی معرفی کنند.

وی به تسهیلات در تبصره 16 اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه 6 هزار میلیارد تومان از این محل اعلام می شود و یک درصد از بسیج سازندگی نیز از کسانی که خوشه ساخته اند گرفته می شود و کار بیشتری انجام می دهند تا یک میلیارد تومان این باشد. در تبصره 18 و فرصت مناسبی برای تکمیل کارها به ویژه صنایع تبدیلی با تحول استراتژیک می باشد.


افتتاح نمایشگاه دائمی عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: با همت سپاه و استانداری خراسان جنوبی و بسیج سازندگی کشور نمایشگاه دائمی عرضه و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی با ظرفیت 100 نفر برپا شد. غرفه ها در مرکز استان تا پایان دهه فجر افتتاح می شود

زهرایی در پایان افزود: تفاهم نامه در موضوعات مختلف از جمله آب شرب روستایی، حوضه آبریز به جالیز و موضوعات مختلف نهایی شده است که انشالله تا 10 روز آینده اعلام خواهد شد و با این تفاهم نامه، کار آینده نگری برای روستاها و مناطق پایدار شرب آب، آب کشاورزی، سفره های زیرزمینی و آبخیزداری و مسکن نیازمندان چیزی است که با تلاش برای حرکت در این مسیر در حوزه محصولات استراتژیک و فرآوری محصولات، شاهد جهش آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید