راه اندازی کارخانه توسط مسئولان دولتی و استانی در شهرستان محروم ریگان/ امید جوانان ریگان به تلاش انقلابی


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820528

شهری که تنها یک تابلو از شهر صنعتی دارد.

جوانان شهرستان ریگان به امید یافتن شغل مناسب تحصیل کردند اما هیچ کارخانه ای در این شهرستان محروم راه اندازی نشده و اکثر جوانان بیکار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; ریگان یکی از توابع استان کرمان، شرقی ترین شهر است. با توجه به جمعیت و رشد جمعیت (مهاجرت از روستاها به مرکز شهر) و پتانسیل زیاد آن، اما جوانان شهر از کمبود کار رنج می برند و امرار معاش خود را با مشکل مواجه می کنند و مجبور می شوند به سراغ مشاغل کاذب بروند.

شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی و نخل کاری است و این شغل فصلی است، جوانان این شهر به امید یافتن شغل مناسب تحصیل می کنند اما در این شهر محروم کارخانه ای وجود ندارد و بیشتر جوانان بیکار هستند

من به جلسه ای با تعداد زیادی از جوانان دعوت شده بودم، پای تعدادی از جوانان نشستم و به حرف های آنها گوش دادم.

علی آبیار یکی از جوانان تحصیلکرده شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کردم به امید روزی که در شهرم وطنم کار کنم و به مردم کشورم خدمت کنم. اما در شهر ما هیچ کاری برای جوانان ایجاد نشده و مسئولان هم کاری در این زمینه انجام نداده اند.

مهرداد نعمتی دیگر جوان حاضر در این تجمع بود که گفت: فقط از شهرک صنعتی این شهر برایش تابلو نصب شده نه از کارخانه اش!!

وی ادامه داد: چندین سال است که برنامه ریزی در این زمینه صورت نگرفته است و اگر هم هست در عمل چیزی ندیده ایم و عاجزانه از مسئولان استانی و کشوری می خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند و کاری برای ما انجام دهند.

مطالبات جوانان حاضر در جلسه افزایش یافت، جوان دیگر جویای کار گفت: لیسانس خواندم، سربازی رفتم، ازدواج کردم و دو فرزند دارم، بیکار هستم تا شرمنده همسرم نباشم و بچه ها من با جانم بازی خواهم کرد و رفتم تا به قاچاقچیان غذا بدهم تا امرار معاش کنم.

محمد شهریاری گفت: جوانان در شهری زندگی می کنند که کار وجود دارد.

وی افزود: اگر مسئولان به فکر ایجاد اشتغال و ایجاد زیرساخت های لازم نباشند، مهاجرت جوانان از شهرستان افزایش می یابد.

امام جمعه ریگان همچنین با گلایه از نبود کارخانه در این شهرستان و با بیان اینکه در شهر ریگان فقط تابلوی نصب شده شهرک صنعتی را دیدیم، گفت: تابلویی که روی زمین نصب شده و توسط شهرک صنعتی ریگان نوشته شده است. ! مسئولان شهر، شهرستان و شهرستان از مردم و جوانان ریگان انتظار دارند که کارخانه ای در این شهر برای استخدام جوانان محروم بسازند.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه تولید و اشتغال مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، افزود: دست روی دست گذاشتن و نگاه به تابلو شهر صنعتی شهرستان ریگان به درد جوانان نمی خورد.

رضازاده افزود: امیدواریم در دولت انقلابی مشکل اشتغال جوانان در شهرک صنعتی ریگان که فقط تابلوی تبلیغاتی در آن نصب شده است حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید