راه اندازی کمپ دائمی محرومیت زدایی توسط بنیاد علوی در گلستان

ساعت: 20:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799540

در دیدار با معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در دیدار با معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی کشور بر ایجاد کمپ دائمی محرومیت زدایی بنیاد علوی در گلستان تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; مدیرکل بنیاد مستضعفان استان گلستان به همراه استاندار گلستان به همراه استاندار گلستان، نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس و مدیر برنامه و بودجه استان گلستان در جلسه ای با حضور وحید کائوی مدیرکل علوی گلستان. پایه. به مشکلات استان پرداختند.

طرح های محرومیت زدایی با همکاری همه دستگاه ها قابل اجراست

وحید هوی، مدیرعامل بنیاد علوی نیز در این نشست گفت: چند قدمی می توانید شروع کنید.

وی افزود: موضوع اول در مورد مشاغل دامداری است که غذای مردم را تامین نمی کند، می توانیم وام را به افراد نیازمند پرداخت کنیم، اگر این افراد وام بگیرند کار خود را توسعه می دهند.

هووی ادامه داد: بحث آموزش و توانمندسازی و بحث تسهیل گری را در این منطقه دنبال کنید و برای شروع 10 میلیارد تن فولاد به منطقه آک کالا اختصاص می دهیم.

وی افزود: بحث آب در این منطقه چه برای آب شرب و چه کشاورزی مهم است. ما می توانیم منابعی را برای این کار اختصاص دهیم، اما شرط می بندیم که صندوق توسعه و پیشرفت در وشمگیر راه اندازی شود و منابع خود را در قالب صندوق کاهش دهیم.» اما باید هم افزایی باشد.

هاوی گفت: این کاری نیست که ما به تنهایی انجام دهیم و همه مقامات استان باید کار کنند. اگر به این نتیجه برسیم این منطقه را به عنوان محرومیت دائمی انتخاب می کنیم. منابع خود را در قالب یک صندوق قابل توجه منطقه ای صرف توسعه خواهیم کرد.»

وی ادامه داد: اگر برای توسعه منطقه تصمیم گرفته می شود همه باید کنار هم باشند. شاید در این راه نیاز به حمایت اجتماعی یا مشارکت مردمی داشته باشیم یا منابع حق آبه ای داشته باشیم که در صورت تعریف محدوده هدف باید تجمیع شود. بیایید با این مکانیسم وارد شویم.

هاوی گفت: این منطقه باید در حوزه اسکان محرومان مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد من ایجاد کمپ در روستاها است.

وی افزود: اقداماتی که در مراوه تپه شکل گرفت نباید حذف شود بلکه باید اقدامات جدیدی در منطقه با ادبیات خاص خود شکل بگیرد.

وی بیان کرد: پایداری اقدامات مهم است زیرا ممکن است نقاطی وجود داشته باشد که در گروه هدف نباشد اما ورود به آن مهم است، استان سازوکار را معرفی می کند و ما در قالب اردو کار خواهیم کرد. ”

وی ادامه داد: در صورت وجود طرح می توان طرح ها و پروژه هایی در مقیاس های مختلف در استان اجرا کرد.

هاوی با اشاره به اینکه اقدامات باید به صورت آنلاین انجام شود تا ناکافی نباشد، گفت: ما می توانیم راحت تر بین مردم و دولت کار کنیم، اما امکان حضور ما و خروج برخی از دستگاه ها وجود ندارد.

سید فهرالدین علوی مدیرکل اموال مستضعفان استان گلستان در این دیدار گفت: بنیاد مستضعفان پس از حضور مهندس فتح اقدامات جهادی بسیاری را در سطح کشور به صورت انقلابی انجام داده است. یک قدم برداریم

وی افزود: بنیاد علوی واحد محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان است.

علوی گفت: اتفاقی که در مراوه تپه از سوی بنیاد علوی افتاد برای استان گلستان ویژه و بسیار خوشحال کننده بود و از دیدگاه های مختلف قابل تحلیل است. به عنوان مثال از بعد سیاسی بیشترین تعداد شرکت کنندگان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در استان گلستان مربوط به مردم است.« مراوه تپه گفت: اقدامات بنیاد علوی در این شهرستان قطعا موثر است و اقدامات نیز متوجه این مشکل است. .

علوی گفت: از مدیرعامل بنیاد علوی تقاضا داریم در بحث مسکن نیازمندان در صورت وجود تسهیلات خارج از منطقه، هدف گذاری چند واحد را به عنوان سهمیه بپذیرد.

شکاف قومی مهمتر از شکاف لرزه ای در استان گلستان است

علی محمد زنگنه استاندار گلستان نیز در این نشست گفت: مهمتر از تقصیر زلزله در استان گلستان شکاف قومیتی است که نباید اجازه دهیم عمق آن بیشتر شود.

وی ادامه داد: برادران ترکمن، سیستان و افغانستانی در منطقه الانبار آلوم زندگی می کنند و اگر کاری برای رفع محرومیت در آن منطقه انجام دهیم، در راستای تاکید رهبری در سخنان اخیرشان مبنی بر حفظ انسجام و وحدت و دوری از ورطه بین شیعه و سنی شاید دستاوردهای خوبی برای نظام داشته باشد.

زنگنه گفت: سل بیماری فقر است و هرجا این آمار بالا را ببینید مردم منطقه فقیر هستند، بسیاری از افراد ویروس سل را در بدن خود دارند، اما وقتی رژیم غذایی مناسب و سیستم ایمنی مناسب داشته باشند، سل است. تحت کنترل سیستم ایمنی بدن.”

وی افزود: متاسفانه سلول های سل مقاوم در این منطقه وجود دارد و باید جدی گرفته شود.

استاندار گلستان گفت: امیدواریم الگوی خوبی که در مراوه تپه اعمال شده در سایر شهرستان ها نیز اعمال شود و از مرحله محرومیت زدایی به سمت توانمندسازی پیش برویم که اغلب بیانگر کرامت و منش مردم است.

زنگنه گفت: 47 درصد جمعیت استان روستایی هستند که اگر به این آمار جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر را هم اضافه کنیم به جمعیت زیادی می رسیم.

آب مهمترین مشکل مردم است

گلمرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: شرایط و ظرفیت.

وی افزود: محرومیت زدایی و توانمندسازی دو اقدامی است که باید در این منطقه انجام شود، تجربه نشان داده است که اگر برای توانمندسازی وقت گذاشته شود نیاز به دولت طولانی نمی شود.

منتظری ادامه داد: منطقه انبارالوم چندین مزیت دارد که یکی از آنها حاصلخیزی خاک است که مناسب برای کشت پنبه است، ظرفیت دامداری، گلخانه داری، صنایع دستی و مشاغل خانگی از دیگر فرصت های خوب این منطقه است.

وی گفت: بحث آب در قطعه وشمگیر موضوع مهمی است و تنها درخواست مردم از سد وشمگیر حل مشکل آب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید