راه اندازی 410 صندوق قرض الحسنه اشتغال در استان قزوین

وی افزود: یکی از موانع رونق فعالیت های اقتصادی، عدم دسترسی آسان و ارزان به منابع مالی و اعتباری است. بنابراین برنامه جمع آوری کمک های محلی قرض الحسنه تلاشی برای استفاده آسان و سریع از تسهیلات کم مصرف توسط مردم محلی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین گفت: افراد این صندوق ها با انباشت اندک پس انداز و مدیریت منابع مالی موجود، برای انجام فعالیت های اقتصادی با اولویت فعالیت های گروهی وام دریافت می کنند.

وی گفت: مردم با ایجاد صندوق های قرض الحسنه و مردمی عملاً مسئولیت تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های عمرانی را در دهستان یا شهرستان خود و با استفاده از حمایت نهادها و ذینفعان مربوطه بر عهده می گیرند.




عضویت بیش از 20 هزار نفر در صندوق های قرض الحسنه استان

حسینیان گفت: توانمندسازی برای مدیریت پیشرفت و توسعه و ایجاد اشتغال پایدار با رویکرد اقتصاد مقاومتی، بانکداری اسلامی، همدلی، اشتغال، توانمندسازی، ظرفیت خیرین، بروکراسی و مشکلات بانک ها و مساجد و پایگاه ها در حل مشکلات مردم، هدف دیگر این است که ایجاد صندوق وام اشتغال

وی گفت: هزینه های غیرمستقیم استقراض، کاهش تشریفات اداری و ایجاد نهادهای اجتماعی، استفاده بهینه از منابع مالی و توان عمومی، افزایش نقش مردم و جوامع محلی، اشتغال پایدار، نرخ بالای سود تسهیلات بانکی، انسجام و وحدت وی گفت: ناتوانی مردم در ارائه وثیقه و ضمانت نامه بانکی، افزایش نقش مردم و جوامع محلی یکی از نیازهای ایجاد صندوق های قرض الحسنه اشتغال است.




ایجاد بیش از 10000 شغل در چهار سال گذشته

وی گفت: در حال حاضر تعداد کل اعضای صندوق های قرضه الحسنه استان قزوین 20 هزار و 970 نفر است و از سال گذشته تاکنون 21 هزار و 995 تن تجهیزات به 11 هزار و 995 نفر از اعضا از محل منابع عمومی پرداخت شده است.

حسینیان از ایجاد 10 هزار و 350 شغل در استان طی چهار سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد شغل های ایجاد شده در صندوق های قرض الحسنه قزوین از سال 98 تاکنون 2 هزار و 376 نفر و تعداد شغل های ایجاد شده در حوزه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از سال 1397 تاکنون. 1997 بیش از 8200 نفر است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تعاونی گفت: تعاونی مجموعه ای است که برای رفع نیازهای مشترک و ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضا و با منابع مالی مشترک و کار بر روی مسائل مربوط به تولید و گسترش تشکیل شده است.

پرداخت 21 میلیارد تن تجهیزات از صندوق قرضه الحسنه


این مقام مسئول با اشاره به اهداف تشکیل تعاونی گفت: ایجاد و ایجاد شرایط و فرصت برای همگان برای تلاش در جهت اشتغال پایدار، تجمیع منابع برای یک هدف مشترک، حذف واسطه ها، توسعه و تقویت مشارکت و همکاری مردمی بین همه مردم و اجرای طرح ها. پروژه ها یکی از اهداف تعاونی ها بهره وری بالای کسانی است که نمی توانند بودجه لازم را تامین کنند.

وی گفت: سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با تشکیل 31 تعاونی مردمی و ایجاد اشتغال در راستای ساماندهی تولیدکنندگان و اعضا و ایجاد اشتغال پایدار از سال گذشته و تا پایان سال این تعداد افزایش می یابد.

حسینیان گفت: انعقاد تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه رسالت برای حمایت از تولیدکنندگان در اقتصاد مقاومتی و پرداخت تجهیزات تا سقف 120 میلیون تن و انعقاد تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید و بانک مهر ایران این سازمان. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید