راه تنظیم بازار خودرو واردات خودروهای خارجی در صورت نیاز است

ساعت: 19:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803382

حسینی کیا گفت: برای تنظیم بازار خودرو راهی جز واردات به میزان نیاز وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، سید جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا گفت: امروز 40 درصد بازار خودرو خالی است و این یعنی حتی اگر خودروسازان در کشور کار کنند. با ظرفیت کامل، 40 درصد نیازهای کشور باقی مانده است.

وی افزود: میزانی که در بودجه 1401 قید شده که حدود 50 هزار خودرو وارد می شود، تنها می تواند 3 درصد بازار را تامین کند و باز هم عرضه و تقاضای بازار خودرو برابر نیست.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای تنظیم بازار خودرو راهی جز واردات به میزان لازم وجود ندارد و این واردات به این دلیل نیست که بخواهند صنعت خودرو را زیر پا بگذارند، بلکه برای تنظیم بازار».

حسینی کیا خاطرنشان کرد: ارز مورد نیاز برای واردات خودرو در ازای صادرات قطعات خودرو، خدمات پیشرانه و ارز با مبدا مشخص تامین می شود.

وی افزود: این نظر کمیسیون صنعت و معدن مجلس است و ما با دبیر شورای مناسبت و برخی دیگر از اعضای شورا جلسه ای داشته ایم و امیدواریم نظر کمیسیون صنعت نیز در این خصوص باشد. به تصویب شورا خواهد رسید.» وارد کشور شد تا شاهد شروع بازار خودرو نباشیم.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفت: در صورت انجام این کار پول از خودرو جمع آوری می شود و بازار دلالی این حوزه بر تولید و اشتغال متمرکز می شود.

حسینی کیا گفت: امروز خودروهای خارجی 8 برابر قیمت خود در بازار داخلی کشورمان به فروش می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید