راه جدید، چاق و پرزدار برای درآمدزایی دولت

راه جدید، چاق و پرزدار برای درآمدزایی دولت

روز جدید : مسئولیت واگذاری خودرو بر عهده سازمان است یا خیر در نهایت پس از چند مصاحبه پینگ پنگ سازمان ثبت احوال و پلیس در روزهای پایانی دی ماه سال گذشته و قرعه کشی به پلیس مشخص شد. در حال حاضر، هرکسی که قصد فروش خودرو را داشت، باید ابتدا مالیات خود را وارد سیستم می کرد و سپس پلاک خودرو را تعویض می کرد، حالا می دانید ماجرا چه چیز جالب و جدیدی است؟

روزنامه هفت صبح: مسئولیت واگذاری خودرو بر عهده سازمان است یا خیر، در روزهای پایانی آذرماه سال گذشته، در نهایت پس از چند مصاحبه پینگ پنگی که بین سازمان ثبت احوال و پلیس انجام شد، مشخص شد. امسال هرکسی که می خواست ماشین بفروشد باید ابتدا مالیات خود را در سیستم پرداخت می کرد و سپس شماره ثبت را تغییر می داد، حالا می دانید چه چیز جالب و جدیدی در داستان وجود دارد؟ با این کار درآمد دولت از مالیات خودرو سه برابر شده است. کدام مردم از این موضوع ناراحت هستند؟ صاحبان مشاغل و ثبت اسناد و البته تا حدودی حسابداران از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است در نقد و تایید سخن گفته اند، اما به نظر می رسد کف ترازو بیشتر به نفع مزایای این طرح است.

ما توضیح می دهیم که چرا باید از تفویض مالیات از اداره محافظت کنیم. ماه ها به عقب برمی گردیم روند انتقال سند خودرو به پلیس، فرآیند آسانی نبود و تا مدت ها چالش ها و نبردهایی پیرامون آن وجود داشت. دولت ماده قانونی نوشت، مجلس جلسه گذاشت، قوه قضائیه وارد شد تا دادگاه آمد و حکم داد که برگ سبز ماشین کافی است و مالیات همزمان با تغییر شماره ثبت در خدمات پلیس انجام شود. . حالا رئیس سازمان مالیاتی همه راه را می رود، حداقل این باعث شده تا مالیات این بخش تا سه برابر افزایش یابد. قبلا این صاحبان مشاغل یا دلال ها برای تغییر شماره خودرو وکالت می گرفتند هرکس وکالت تعویض پلاک می گیرد دیگر مالیات نمی دهد.

در واقع برای شخصی که وکالت نامه ای برای تعویض پلاک از فروشنده داشت، دیگر مالیاتی صادر نمی شد، این تنها راه فرار از مالیات نبود. پیش از این دلال ها دو سه گواهی می گرفتند و جعل می کردند تا شخصا مالیات ندهند، اما امروزه برای هر تعویض پلاک، مالیات جداگانه ای می طلبد.

برعکس این بود که می تونستید شماره ثبت رو عوض کنید و بعدا برای ثبت سند به اداره ثبت مراجعه نکنید، اینجوری دیگه مالیات پرداخت نمی شد ولی الان قبل از تغییر شماره ثبت باید مالیات پرداخت بشه. پس چرا با وجود افزایش درآمد مالیاتی این گروه ها مقاومت کردند؟ اولاً به این دلیل 60 درصد از درآمد حسابداران کاهش یافت و ثانیاً بخشی از حق نقل و انتقال در دفترخانه به ثبت احوال پرداخت شد و به همین دلیل تنها مخالفان اصلی نهادهای قضایی با این حرکت بودند.

دیدگاهتان را بنویسید