راه رسیدن به اهدای عضو، عبور از مسیر انسانیت، اخلاق و گذشت است

وی در ادامه بالاترین اصل اخلاقی را فداکاری برای دیگران دانست و گفت: اوج این موضوع را می توان در هشت سال پاسداشت مقدس دید که رزمندگان جان خود را برای جان دیگران فدا کردند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه امروزه در جامعه ای زندگی می کنیم که هر روز با پدیده های ناگوار مانند فقر مواجه هستیم، افزود: جامعه عادی جامعه ای است که افراد در آن احساس کنار هم داشته باشند و نگرانی ها کم و زیاد باشد، بسیار آرام باشید.

رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دوم سخنان خود به تشریح انواع سرمایه انسانی برای حاضرین پرداخت و گفت: . اهدای جان و اهدای اعضا به آن اشاره کرد.

وی در پایان به نقش گروه های مرجع در اهدای عضو اشاره کرد و راه رسیدن به اهدا را عبور از مسیر انسانیت، اخلاق و گذشت دانست.

ابوالحسنی عضو کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک، دکتر نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران، دکتر قبادی نایب رئیس انجمن و هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو از جمله سخنرانان این مراسم بودند. پیوند اعضای مهم در ایران از ابتدا تا کنون و آماری از وضعیت فعلی اهدای عضو در ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

گفتنی است در پایان این مراسم دکتر صالحی امیری و کارکنان انجمن اهدای عضو ایران از خانواده ایثارگر (خانواده زهرا باغبان) تکواندوکار نوجوان که چند بیمار را پس از مغز زنده کرد تجلیل کردند. مرگ و اهدای عضو

گفتنی است دکتر صالحی امیری با اهدای لوح از مدیران انجمن اهدای عضو ایران تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید