راه های درمان لکنت ناشی از ترس


ساعت: 18:57
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914089

لکنت یک اختلال گفتاری است. این اختلال باعث می شود که فرد نتواند کلمات را به درستی تلفظ کند. عوامل مختلفی می توانند این مشکل را ایجاد کنند که عوامل ارثی و محیطی از مهمترین آنها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لکنت یک اختلال گفتاری است. این اختلال باعث می شود که فرد نتواند کلمات را به درستی تلفظ کند. عوامل مختلفی می توانند این مشکل را ایجاد کنند که عوامل ارثی و محیطی از مهمترین آنها هستند. لکنت معمولا در سنین ۲ تا ۵ سالگی تشخیص داده می شود. البته برخی از افراد مستعد ممکن است در اثر آسیب جسمی یا ضربه روحی در بزرگسالی دچار این مشکل شوند. روش های مختلفی برای درمان لکنت زبان استفاده می شود. بهترین راه مراجعه به گفتار درمانگر و روانشناس است. البته اگر لکنت علت روانی داشته باشد. به طور کلی، مراقبت از سلامت روان افراد مبتلا به لکنت مهم است. زیرا این افراد قادر به انجام فعالیت های اجتماعی و برقراری ارتباط موثر نیستند و عواقب این مشکل بر روحیه آنها تأثیر می گذارد.

یکی از مهم ترین سوالاتی که والدین را نگران می کند، درمان لکنت ناشی از ترس در کودکان است. به طور کلی در حال حاضر راه های مختلفی برای کنترل لکنت وجود دارد. بسته به علت لکنت زبان می توانید از روش های درمانی مختلفی استفاده کنید. یکی از شایع ترین علل لکنت، ترس است. فرقی نمی کند که فرد در چه سنی باشد. ایجاد ترس شدید در بدن فرد می تواند باعث لکنت زبان شود. این مشکل در بدن کودکان بیشتر دیده می شود زیرا کودکان بیشتر از بزرگسالان با ترس های متفاوتی روبرو هستند. برای درمان لکنت ناشی از ترس در کودکان والدین می توانند از روش های مختلفی استفاده کنند. هر یک از این راه‌ها برای درمان لکنت ترس در کودکان، مزایا و معایب خاصی دارد.

زبان با ترس بسته شده است

یکی از بهترین راه های درمان لکنت ناشی از ترس در کودکان استفاده از ورزش های مختلف است. می توانید از فرزندتان بخواهید که همه چیز را برای شما بنویسد. البته این مشکل تنها در صورتی امکان پذیر است که کودک شما خواندن و نوشتن را یاد گرفته باشد. شما می توانید نکاتی را در مورد مراقبت از کودک خود ارائه دهید و از او بخواهید با تمرین تمام این نکات از خود محافظت کند. جالب است بدانید که استفاده از تمرینات حفاظتی و نوشتن یا حتی نقاشی به آرامش کودک کمک می کند.

آیا ترس علت لکنت زبان است؟ اگر لکنت کودک ما از ترس شروع شود، نگرش دیگری خواهد داشت؟ با ما همراه باشید تا در مورد درمان لکنت ناشی از ترس صحبت کنیم. در سراسر این مقاله از کلمه (لکنت) به جای اصطلاح رایج و نادرست (لکنت) استفاده شده است.

ترسید و لکنت زد!

یک روز گربه ای را دید و ترسید، سگی او را دید و ترسید، رفتیم دندانپزشک ترسید، در آسانسور تنها بود و ترسید، شب خواب وحشتناکی دید و ترسید و . ….. لکنت می زند!

اینها همه عبارات رایجی است که در اولین جلسات درمانی از والدین می شنویم. اما آیا واقعاً ترس عامل لکنت زبان است؟ برای پاسخ به این سوال به دلیل لکنت زبان باید دانش و اشراف نسبی داشته باشیم.

ترس عامل لکنت زبان نیست اما می تواند عاملی برای بروز آن باشد، به فکر یک انبار کاه پر از بنزین و مواد محترقه باشید، این انبار ممکن است با جرقه شعله ور شود! اگر در این انبار کاه و بنزین و … نبود، لزوماً با یک جرقه مشتعل نمی شد. کودک مبتلا به لکنت نیز مستعد لکنت است و ترس تنها نقش یک جرقه را بازی می کند.ظاهر این اختلال می تواند در سنین 2 تا 6 سالگی (اغلب) با برخی رویدادهای محیطی و یا حتی بدون آن خود را نشان دهد. تقریباً یک سوم افراد چیزی را که باعث لکنت زبانشان شده است ذکر نمی کنند. به خاطر داشته باشید که همه کودکان ترس دارند و ترس های خاصی می توانند در هر سنی وجود داشته باشند. به یاد داشته باشید که از یک اتفاق یا حیوان خاص می ترسید. همه لکنت داشتید؟ پس ترس فقط عامل لکنت است نه علت آن!



دیدگاهتان را بنویسید