راه های مناسب و مقرون به صرفه برای خرید در شب عید چیست؟

وی افزود: اگرچه خرید برخی اقلام در شب عید ضروری به نظر می رسد، اما با یادگیری مهارت های پس انداز می توان با قیمتی مقرون به صرفه خرید کرد.

عدم مدیریت خرید باعث مشکلات مالی می شود

این مشاور مالی گفت: مردم معمولا در ایام تعطیل به بازار می روند و بدون مرز خرید می کنند در حالی که عدم مدیریت هزینه ها می تواند مشکلات مالی جدی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت تهیه لیست خرید گفت: قبل از مراجعه به فروشگاه باید لیستی از خریدهای مهم تهیه کرده و آنها را اولویت بندی کنید زیرا مردم در مواجهه با حراج های آخر سال اقلام غیر ضروری را خریداری می کنند.

کوچک زاده تاکید کرد: کودکان هنگام خرید در کنار والدین خود نباشند. وی افزود: کودکان ملزم به خرید در منزل نیستند زیرا در زمان خرید شرایط متفاوتی دارند و این مشکل باعث خریدهای غیر ضروری می شود.

این مشاور افرود: والدین می توانند فرزندان خود را با خود به خرید ببرند اگر قدرت نه گفتن به خواسته های غیرعادی خود را داشته باشند.

حراج های آخر سال را از دست ندهید

وی استفاده از تخفیف را راه خوبی برای پس انداز دانست. وی خاطرنشان کرد: در خرید به ویژه تخفیف های اینترنتی نباید از حراج های پایانی سال غافل شد زیرا سایت های مختلف برای فروش بیشتر تخفیف های خوبی را برای خریداران در نظر می گیرند.

کوچک زاده تاکید کرد: عدم قطعیت در خرید منجر به هزینه های غیرقابل پیش بینی می شود بنابراین باید قبل از خرید از تهیه آن مطمئن شوید.

این کارشناس اقتصادی گفت: خرید آجیل و شکلات به صورت عمده راه خوبی برای کاهش هزینه ها است زیرا معمولا کالاهای بسته بندی شده با قیمت بالاتری عرضه می شوند.

وی گفت: هنگام خرید یا مسافرت غذا خوردن در رستوران و کافه رفتن یکی از پرهزینه ترین رفتارهاست که برای کاهش این هزینه ها می توان در سفر از غذاهای خانگی استفاده کرد.

کوچک زاده با اشاره به افزایش مصرف آب و برق در آستانه عید نوروز گفت: با جابجایی خانواده ها در آستانه نوروز، هزینه های مصرف انرژی رو به افزایش است، بنابراین برای مدیریت این هزینه ها می توان از خدمات قالیشویی و قالیشویی استفاده کرد. وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی «برای لباس هایی با حجم زیاد بگنجانید.

وی در پایان گفت: هر چند نوروز حال و هوای خرید را به همراه دارد اما باید تهیه اقلام غیر ضروری را به بعد موکول کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید