رایزنی مذاکره کنندگان ایران و روسیه در وین

رایزنی مذاکره کنندگان ایران و روسیه در وین

روز جدید : مذاکره کنندگان ایران و روسیه به رهبری علی باقری و اولیانوف در آستانه دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها در وین به گفت وگو نشستند. در این نشست بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و محسن نظیری نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین و همچنین نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی حضور داشتند.

مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به رهبری علی باقری و میخائیل اولیانوف پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت وین در آستانه دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها در وین بر سر یک میز نشستند.

در این نشست بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و محسن نظیری نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین و همچنین نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی حضور داشتند.

میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده روس شب گذشته گفت که مذاکره کنندگان این کشور برای نهایی کردن توافق آماده مذاکره سازنده در وین هستند.

تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم ها وارد وین شد.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام سفر هیات ایرانی به وین برای شرکت در این مذاکرات گفت: در این دور از مذاکرات که مانند گذشته با هماهنگی اتحادیه اروپا برگزار می شود، در خصوص ایده های ارائه شده از سوی طرفین از جمله ایده های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که در هفته جاری به طرف مقابل ارائه شده است، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به توافقی باثبات که تضمین کننده حقوق و منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد که طرف های مقابل با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل این مشکل، وضعیت را حل کنند. مسائل باقی مانده تضمین گفتگوهای موثر.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه ۲۱ مردادماه در توییتی درباره سفر خود به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات به وین می رویم. مسئولیت بر عهده کسانی است که توافق را نقض کردند و نتوانستند از میراث ننگین گذشته فاصله بگیرند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا باید قدر فرصتی را که سخاوت اعضای برجام فراهم کرده است بداند. توپ در زمین آنهاست تا بلوغ نشان دهند و مسئولانه عمل کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین دیروز در دیدار با دیپلمات ایتالیایی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند برای ایران که یکی از اعضای برجام است، شروطی را تحمیل کند، گفت: در مذاکرات آتی اراده جدی و واقعی برجام است. ایالات متحده برای دستیابی به توافق بررسی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید