ربا خواری در سیستم بانکی ممنوع شد/ از آقایان ایمن و همتی خواستیم تا تاخیر را رفع کنند اما نتوانستند

ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802111

یکی از مراجع عظام تاکلید با بیان اینکه هرگونه فعالیت ربوی در سیستم بانکی «حرام» است، گفت: از آقایان سیف و همتی را درخواست کردیم که تاخیر را رفع کنند اما نتوانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس کل بانک مرکزی بر لزوم بانکداری بدون ربا تاکید کرد و گفت: نگاه اسلام به مسائل اقتصادی حول محور تولید و اشتغال است و تنها در سایه تقویت بنیه اقتصادی و خودکفایی کشور است. رشد و شکوفایی و کشاورزی ممکن است نیاز به توجه ویژه به این مسائل باشد.

این مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از تاخیر کردها توسط بانک ها، افزود: قرآن دو گناه را به شدت محکوم کرده است، اول پذیرش ذلت و پذیرش سلطه استکبار و دوم رباخواری. در اثر این دو گناه، کرامت انسان از بین رفته و باعث فقر در جامعه می شود، بنابراین در تدوین قوانین بانکی باید به احکام و مقررات اسلامی دقت شود.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ امروز بانک ها این است که در اسلام گرفتن پول برای تأخیر در پرداخت وام ممنوع است، اما متاسفانه این مشکل در بانک ها رایج است؛ اما این مشکل در بانک ها رایج است. هر چند که نباید اینطور باشد و بارها گفته ایم که این یک نوع ربا است و حرام است، اما من مصمم هستم هر لحظه ربا را در این کشور ریشه کن کنم و به روسای قبلی بانک مرکزی هم گفتم. آقای سیف و آقای همتی. بحث تاخیر در پرداخت تسهیلات توسط بانک ها را به عنوان ربای حرام مطرح کردیم و خواستیم تاخیر را برطرف کنند اما نتوانستند و نشدند.

آیت الله نوری همدانی یکی از مهمترین وظایف بانک ها را ارتقای صنعت و تولید دانست و خاطرنشان کرد: اولین سیاست بانک ها سپردن سرمایه به افراد مجرب و متعهد است که با ایجاد شرایط، تولید، کارآفرینی و اشتغال ایجاد کنند. برای بهبود شرایط زندگی. مردم و باعث رشد اقتصادی کشور شود.

وی در ادامه به بیان مشکلات اقتصادی در جامعه و انتقاد از کاهش ارزش پول ملی پرداخت و خاطرنشان کرد: برای پر کردن این شکاف باید از امروز تدابیری اتخاذ شود. ارزش پول ملی ما در مقایسه با بسیاری از کشورها پایین است، باید مشکلات موجود در این زمینه را حل کنیم. قبلا با 30000 تن می توانستی خانه بخری اما حالا یک کیلو میوه نمی دهند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید