ربیع الاول ماه زندگی و مهمترین وقایع تاریخ اسلام در این ماه است


ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899930

زهرا اسدآبادی گفت: ربیع الاول یکی از ماه های بهاری سال است که خداوند رحمت و برکت خود را در آن بر مردم ارزانی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا اسدآبادی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: ماه ربیع الاول یکی از ماه های بهاری سال است که خداوند رحمت و برکت خود را بر مردم ارزانی داشته است.

وی ادامه داد: در این ماه شاهد وقایع تاریخی ارزشمندی از جمله میلاد پیامبر اکرم (ص) هستیم.

اسدآبادی افزود: هجرت پیامبر اکرم (ص) در اولین روز ماه ربیع الاول اتفاق افتاد که به توسعه اسلام و تحکیم پایه های دین انجامید.

این کارشناس تصریح کرد: پس از دو ماه خدمت در سازمان سیدالشهداء(ع)، مؤمنان وارد ماه ربیع می شوند و دل و قلب همه شیعیان به برکت امام حسین(ع) پاک می شود، لذا آنها از ثمرات این ماه و پیوند محکم آنها غافل نشوید با خداوند مراقب باشید.

وی گفت: تلاوت سوره یس و تقدیم آن به پیامبر اکرم (ص) از با فضیلت ترین اعمال این ماه است.

اسدآبادی ادامه داد: افرادی که نمی توانند از کار خود رها شوند، سحر این ماه پر فضیلت را از دست ندهند و از خداوند متعال خواسته های خود را بخواهند.

این کارشناس افزود: از خرید هدیه برای فرزندان خود غافل نشوید و در عزاداری دو ماهه آنها را گرامی بدارید.

وی تاکید کرد: این ماه سرشار از رحمت و برکت است و همه بر اساس ظرفیت وجودی خود از فضایل این ماه روزی می گیرند.

اسدآبادی با بیان اینکه در بدو ورود به ماه ربیع الاول باید دو ماه عزاداری سجده شکر کنیم، گفت: تعدادی از این افراد باقی مانده اند که خدا را شکر کنیم که در این ماه حضور و عزاداری کردند.

این کارشناس بالاخره خاطرنشان کرد: عید الزهرا (آغاز امامت امام زمان (عج) نیز در این ماه است) پس تا می توانید برای ظهور امام (ع) دعا کنید زیرا همه مشکلات وجود دارد. و مشکلات زمانه بر اساس ظاهر او حل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید