رتبه اول تصادفات منجر به فوت در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است/ جاده های غیراستاندارد عامل اصلی تصادفات هستند.


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877826

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته تعداد فوتی های جاده ای در استان یک هزار و 182 فوتی بوده که با این آمار در سطح استان توزیع می شود.

به گزارش راه دانا به نقل از عصرهامون، رضا عبدی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: بیشترین فوتی های تصادفات جاده ای در استان مربوط به شهرستان ایرانشهر است.

وی با بیان اینکه اگر تصادفات رانندگی به همین منوال ادامه پیدا کند روزی 4 فوتی در استان خواهیم داشت، گفت: تعداد مصدومان تصادفات جاده ای استان در سال گذشته 7 هزار نفر بوده است.

عبدی گفت: پیش بینی می شود در صورت ادامه تصادفات به همین منوال، تعداد مجروحان ما در سال 1401 به 8 هزار نفر برسد.

وی استاندارد نبودن راه های استان و قانون گریزی را دو عامل مهم در تصادفات جاده ای استان برشمرد.

9 کشته بر اثر خطای پزشکی

این مقام مسئول در خصوص پرونده های قصور پزشکی گفت: در سال گذشته 9 مورد فوتی داشتیم که از این تعداد 7 مورد تبرئه و دو نفر محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی منطقه ادامه داد: در این زمینه 22 مورد اختلالات اعضای بدن به دلیل خطای پزشکی داشتیم که از این تعداد 10 پرونده منجر به محکومیت و 12 مورد تبرئه شد.

خدمات پزشکی قانونی تنها در 8 شهرستان استان ارائه می شود

عبدی با بیان اینکه از 26 شهرستان سیستان و بلوچستان تنها 8 شهرستان خدمات پزشکی قانونی ارائه می کنند، گفت: با افتتاح مرکز پزشکی و حقوقی قضایی در زهک، تعداد شهرستان های ارائه دهنده خدمات پزشکی قانونی در استان به 9 شهر افزایش می یابد.

وی افزود: قرار است با تامین نیروی کار و اعتبارات لازم در آینده نزدیک مرکز پزشکی قانونی در شهرستان دلگان ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید