رتبه بندی فرهنگیان در تامین منابع مالی تعلیق شد

رتبه بندی فرهنگیان در تامین منابع مالی تعلیق شد

محمدرضا احمدی به آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی فرهنگ پرداخت و گفت: کمیته آموزش و تحقیقات لایحه رتبه بندی دادگاه را ارائه کرد و قرار شد ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرا به این لایحه اختصاص یابد.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ابتدا با این مبلغ موافقت کردند و سپس اعلام کردند که دولت نمی تواند این بودجه را تامین کند و فعلاً این لایحه برای تامین اعتبار مانده است.

وی در خصوص جزییات طرح آموزش زبان های قومیتی در مدارس، طرح احیای زبان های محلی را عنوان کرد: زبان محلی فرهنگ و ادبیات بومی است که باید حفظ شود، اما زبان های محلی رعایت نشده است. توسط نسل جدید. مدت طولانی است.”

احمدی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از از بین رفتن زبان های محلی، کلیات طرح مذکور را در کمیسیون آموزش مجلس تصویب کرده ایم، خاطرنشان کرد: بر این اساس در مدارس دوره اول و دوم متوسطه دوم، درس زبان محلی تدریس می شود. “

وی گفت: این طرح در سامانه مجلس بارگذاری می شود و پس از تصویب کلیات آن در دادگاه، جزئیات را بررسی و به هیئت امنا ارجاع می دهیم و پس از تصویب وزارت آموزش و پرورش باید شروع به نگارش کتاب های درسی به زبان محلی کند. “

نماینده مردم رشت و حومم در مجلس درباره تعیین تکلیف مجلس برای رفع بی عدالتی های آموزشی افزود: یکی از راه های رعایت عدالت آموزشی تقویت مدارس دولتی است تا امکانات آموزشی و بهترین معلمان نباشد. توزیع شده فقط به شماره -مدارس دولتی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: البته ناگفته نماند مدارس غیردولتی بار سنگینی بر دوش دولت دارند اما تلاش ما بر این است که تسهیلات بیشتری برای تقویت عمومی اختصاص دهیم. مدارس.”

وی در خصوص تخصیص تسهیلات به مدارسی مانند شاهد با بیان اینکه تخصیص تسهیلات به این مدارس به قیمت کاهش سرانه مدارس دولتی نیست، گفت: اگر شاهد سرانه خوبی برای مدارس دولتی باشیم، بسیاری از دانش آموزان دیگر را نخواهند. برای تحصیل در مدارس خصوصی.”

احمدی مهم این بود که اگر شاهد بالاترین نمرات آزمون سراسری در مدارس غیردولتی بودیم این نتیجه را در مدارس دولتی نیز شاهد باشیم، افزود: سال گذشته و امسال بودجه خوبی برای مدارس دولتی. سرانه.”

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به دلیل کمبود اعتبار، مدارس دولتی سرانه پرداخت نمی کنند و از ابتدای سال نیز سرانه پرداخت نمی شود و مدارس نیز سرانه پرداخت نمی کنند. جمعیت بودجه جاری را با کمک والدین تامین کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید