رتبه بندی فوق العاده درصد معلمان در تصمیمات استخدامی پس از اصلاح لایحه

رتبه بندی فوق العاده درصد معلمان در تصمیمات استخدامی پس از اصلاح لایحه

وی افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401، 15 میلیارد تومان به اضافه 25 میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در سال آینده در نظر گرفته شد و در مجموع حدود 40 میلیارد تومان شناسایی شد، بنابراین اگر مشکلی وجود داشته باشد این سال یا هیئت امنا. مصوبه اصلاح شده، این موضوع باید جزو بدهی باشد و 15 هزار میلیارد تن تامین شود.

مجلس شورای اسلامی روز گذشته (یکشنبه 31 اسفندماه) ضمن بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، با اصلاح لایحه نظام طبقه بندی معلمان موافقت کرد تا نظر خود را در اختیار هیأت امنا قرار دهد.

برخی از مهمترین اصلاحات قانون رتبه بندی معلمان به شرح زیر است:

بر اساس ماده 3 اصلاحی، معلمان بر اساس صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و حرفه‌ای و تجربیات خود در رتبه‌های پنج‌گانه دستیار آموزشی، مربی آموزشی، معاون آموزشی، معاون آموزشی و مربی تدریس قرار می‌گیرند.

بر اساس تبصره ماده 4 اصلاحی، استفاده از کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که به عنوان معلم استخدام می شوند نیز مشمول این قانون می باشد.

در ماده 5 این اصلاحیه آمده است: احراز عناوین بالاتر مستلزم حداقل پنجاه سال سابقه در هر رتبه و کسب سایر شرایط لازم پیش بینی شده در مفاد اجرایی این قانون خواهد بود.

ضمناً حداقل سابقه خدمت مدرس برای عنوان دانشیار و مدرس به ترتیب (15) و (21) می باشد و از مزایای مندرج در تبصره های (1) و (2) این ماده کسر خواهد شد. . از این دوره

در ماده 6 این اصلاحیه آمده است: برای عناوین موضوع این قانون در تصمیمات انتصاب معلمان رتبه فوق العاده تعیین می شود. موارد فوق برای معلمان با رتبه دستیار حداقل چهل و پنج درصد (45%)، مربی معلم حداقل پنجاه و پنج درصد (55%)، دستیار حداقل شصت و پنج درصد (65%)، دانشیار حداکثر – حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) و معلم حداقل نود درصد (90%) از نقاط مشترك حق الكار و حق الكار و كار اضافی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید