رتبه بندی معلمان آیینه دقیق مربیان بود

رتبه بندی معلمان آیینه دقیق مربیان بود

پس از کشمکش های بسیار در پاییز 1401، رتبه اول برای کلیه معلمان صادر شد و رتبه های واقعی منوط به ارزیابی ارزیابان و کمیته حسابرسی و بررسی مدارک معلمان شد. طبق احکام جدید پرداخت شود و معوقات باید از ابتدای سال 1400 پرداخت شود، در حالی که بسیاری از معلمان از رتبه واقعی خود راضی نبودند و معترض بودند، همه منتظر دریافت دستمزد اسفند ماه طبق احکام واقعی و پرداخت بودند. معوقات از یک سال..

یک کارشناس آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: طبق روال سال های گذشته تا 29 اسفند ماه حقوق پرداخت می شد اما سال گذشته تا 8 اسفند هنوز حقوق معلمان پرداخت نشده بود و همه منتظر بودند. برای پرداخت حقوق با احکام رتبه بندی واقعی. در خبرها آمده بود که به دلیل مغایرت وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه، حقوق علی الحساب پرداخت می شود.

حسین مافی افزود: شامگاه نهم اسفند ماه مبلغ ناچیزی معادل نیمی از حقوق ماه های قبل به حساب معلم واریز شد که پس از آن اعلام شد که خطای سیستمی باعث این مشکل شده و رفع خواهد شد. مقرر شد با پیگیری معلمان از طریق نمایندگان مجلس و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه کار شود.

و ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه مشکل مالی را مطرح کرد و گفت حدود 36 لایحه از 38 لایحه مصوب مجلس برای رتبه بندی معلمان در سال گذشته را پرداخت کرده است و دیگر پرداخت نخواهد کرد.

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور هشتم اسفندماه دستور پیگیری موضوع پرداخت حقوق براساس تصمیمات نهایی در خصوص طبقه بندی معلمان را در اسرع وقت به معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد. اتفاق افتاد و وزیر آموزش و پرورش نیز پیگیری های لازم را انجام داد و برای پرداخت کامل حقوق اسفند ماه، احکام قبلی را اجرا و مابقی حقوق را در صبح روز 11 فروردین ماه 1402 پرداخت کردند. پرداخت بر اساس احکام قبلی و با رتبه یک برای کلیه معلمان و تصمیمات جدید بر اساس رتبه های واقعی صادر شده ولی پرداخت نشده است.

ادامه مطلب
موفی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری های رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در اولین فرصت در سال جدید رتبه بندی معلمان که سال هاست خبرساز بوده و بارها شأن و منزلت را زیر سوال برده است. و وضعیت معلمان و باعث نارضایتی فرهنگیان عزیز شد، امید است تکمیل و سفارشات جدید با رتبه واقعی و با پرداخت معوقات مهر 1400 پرداخت شود.

وی بیان کرد: سایر کارمندان کشوری تحت عنوان ویژه اضافه کاری بدون نگرانی افزایش حقوق دریافت کردند اما معلمان به بهانه اجرای رتبه بندی از دریافت اضافه کار ویژه معاف شدند و حتی نیروهای اداری و خدماتی آموزش و پرورش که مشمول قانون نیستند. او را از آن محروم کردند.

این کارشناس بیان کرد: اگرچه افزایش حقوق معلمان در رتبه بندی بر اساس تورم کشور ناچیز است و با زندگی آنها همخوانی ندارد، اما شایسته است ایرادات رتبه بندی های صادر شده در اسرع وقت بررسی شود. تا حد امکان حداقل بخشی از مشکلات حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید