رتبه بندی معلمان به کجا ختم شد؟

221178 735 خبر خاکستری

این معلمان و فرهنگیان استخدامی و بازنشسته در برخی استان ها نسبت به عدم اعمال رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان اعتراض کردند.

گزارش های خبرنگاران مهر از استان های مختلف از جمله خوزستان، فارس، لرستان، تهران، چهارمحال و بختیاری، گیلان، کرمانشاه، اصفهان و… حاکی از تجمع آرام معلمان و سردادن شعارهایی برای مقابله با معیشت است.

این تجمعات صنفی در مقابل ادارات آموزش و پرورش پایتخت منطقه و برخی شهرستان ها برگزار شد.

در استان کرمانشاه بین 150 تا 200 معلم در این تجمع حضور داشتند و خطاب به مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرداخت معوقات و اجرای طرح رتبه بندی تاکید کردند.

در استان گیلان نیز بین 120 تا 130 فرهنگی در آموزش و پرورش استان حضور یافتند و بر تسریع در اجرای طرح رتبه بندی تاکید کردند.

در مرکز استان لرستان «تأخیر در اجرای طرح رتبه بندی معلمان» محور تجمع نزدیک به 200 نفر از معلمان به اداره کل آموزش و پرورش لرستان بود.

در استان های فارس و اصفهان معلمان در اعتراض به مشکلات معیشتی خود شعار سر دادند. در شهرکرد حدود 50 معلم بازنشسته از اجرای طرح رتبه بندی بازنشستگان و همسان سازی حقوق ها انتقاد کردند.

معلمان خوزستانی که امروز در گردهمایی نزدیک به 100 نفر حضور داشتند، گفتند: تاکنون هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان صورت نگرفته و باید روند اجرای طرح رتبه بندی تسریع شود.
وزیر: 800 هزار معلم مشمول طرح رتبه بندی معلمان هستند
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آخرین سخنان این هفته خود گفت: با تدوین و نهایی شدن آیین نامه طرح رتبه بندی معلمان، در دو جلسه باقی مانده برخی از نواقص آن رفع می شود تا شاهد اجرای این طرح باشیم. برنامه ریزی کنید.” .

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح از 30 اردیبهشت اجرا می شود، تصریح کرد: 800 هزار معلم مشمول طرح رتبه بندی معلمان هستند.

در همین حال حجت الله الماسی مشاور وزیر آموزش و پرورش روز گذشته گفت: مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، همزمانی تدریس و تدریس، تدریس در کارگاه های تخصصی یا دوره های کاری، عضویت در کارگروه ها، معلم پژوهی، تولید محتوا، کسب وضعیت این یکی از شاخص های رتبه بندی معلمان بر اساس جشنواره ها است.

وی با بیان اینکه قانون رتبه بندی معلمان در مرحله اجراست و در قانون یک ماه برای تهیه آیین نامه پیش بینی شده است، افزود: پس از تهیه آئین نامه سه ماه برای اجرای این موضوع فرصت داریم. و اکنون این قانون در انتظار تصویب هیئت دولت است.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب روند اجرای این آیین نامه در تمامی استان ها، شهرستان ها و بخش ها، از شهریور 1400 که قانون رتبه بندی تصویب شد، اعمال می شود. .
معاون وزیر: روند صدور احکام معلمان تا پایان بهار باید به پایان برسد
صادق ستاری فر معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در تشریح ایجاد نظام رتبه بندی معلمان گفت: تا پایان سال 1401 مبلغ 38 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش پیگیر مطالبات فرهنگیان است و زمان زیادی را صرف هماهنگی برنامه، بودجه و تشکیلات سازمان استخدامی برای اجرای قانون کرده است، افزود: در مورد بررسی بودجه که طبق ضوابط داخلی مجلس نباید در دادگاه مطرح شود، با هماهنگی و حمایت مجلس، هیات امنا و وزارت آموزش و پرورش، هیات امنا در همان روز قانون را تصویب کرد. سرانجام با همت فراوان قانون طبقه بندی معلمان در 23 اسفند از سوی مجلس ابلاغ شد و سپس آیین نامه طبقه بندی ارائه شد که در آن سعی شد نظرات تمامی محققان، دانشمندان و معلمان درج شود. به دولت در 14 آوریل.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر بهداشت اذعان داشت: این لایحه قرار است در کمیسیون های هیأت وزیران مطرح و در نهایت به تصویب خود هیأت وزیران برسد.

وی افزود: برای اولین بار در راستای تدوین این آیین نامه مشارکت جمعی از عوامل و دست اندرکاران موثر در دستور کار قرار گرفت و نظرات استانداران استانی و مدیران نواحی آموزشی کشور نیز بررسی شد.

وی تاکید کرد: البته این آیین نامه، آیین نامه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش است و با بررسی آن در کمیته های دولتی و هیأت وزیران، امکان تغییر مفاد آن وجود خواهد داشت. “

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش سه ماه از تصویب این قانون فرصت دارد و انتظار داریم تا پایان بهار روند احکام معلمان به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید