رتبه بندی معلمان چه تاثیری بر آموزش خواهد داشت؟

رتبه بندی معلمان چه تاثیری بر آموزش خواهد داشت؟

طرح رتبه بندی معلمان تاکنون در قوه مقننه کشور فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است و برخی از ابعاد این طرح همچنان برای افکار عمومی زیر سوال است. اما در حال حاضر طرح ارزشیابی معلمان چگونه است؟ کاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و نماینده تام الاختیار وزیر مسئولیت دارد.

معلمان از جمله اقشار تاثیرگذار در ارتقای سطح علمی، فرهنگی و آموزشی جامعه هستند و همگی در تمامی رویدادهای سیاسی و فرهنگی فعال و موثر بوده اند، لذا توجه بیشتر به مطالبات این قشر در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است. .

یکی از مسائل نگران کننده برای این قشر وضعیت بیمه سلامت است که یکی از حداقل نیازهای معلمان است و متاسفانه در این زمینه در سال های اخیر و اکنون وضعیت مطلوبی را شاهد نیستیم و جایگاه رفیع معلمان نیز چنین نیست. فکر می کنم پرورس باید برای ساماندهی بیمه سلامت گام های جدی بردارد و خوشبختانه برنامه ریزی های دقیق انجام شده به ثمر خواهد نشست و با پیگیری های گسترده به زودی این مشکل حل خواهد شد.

موضوع دیگر رتبه بندی معلمان است که آموزش و پرورش به آن جدی است که بلافاصله پس از تصویب نهایی و رفع نواقص در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در مورد طرح رتبه بندی معلمان بیشتر توضیح دهید و مشخص کنید که این انتظار چه زمانی به پایان می رسد.

به نظر من تاخیر 10 ساله در اجرای این طرح چندان خوب نیست، اما به شما اطمینان می دهم که وزارت آموزش و پرورش نسبت به این مهم جدی است و دولت، مجلس شورای اسلامی و هیات امنا مصمم به تسریع در اجرای این طرح هستند.

در خصوص اجرای این طرح، قانونگذار به صراحت اعلام کرده است که آیین نامه این طرح باید ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور اداری و کار سازمان برنامه و بودجه و 2 نفر از اعضای سازمان برنامه و بودجه تهیه شود. سازمان تحقیقات. و کمیسیون آموزش فناوری به عنوان ناظر یک ماه طول کشید و برای تصویب به دولت ارسال شد.

سه ماه به دولت فرصت داده شده که روزهای آخر است و کمیسیون امور عمومی و منابع انسانی جلسات زیادی برگزار کرده و پیش نویس اولیه را آماده کرده است، اما امروز باید در جلسه علنی مجلس بررسی می شد و فکر می کنم جلسه بعدی یکی می تواند نهایی شود.

وزارتخانه آمادگی کامل برای اجرای این طرح را دارد و با توجه به مهلت مقرر، منتظر هستیم تا دولت تصویب این طرح را به ما ابلاغ کند تا وزیر بر اساس آنها به تمام استان ها و 750 رئیس اداره مدیریت اطلاعات معلمان اطلاع دهد. زیردستان امتیاز اعلام شده است.

در این راستا، ما موظف هستیم 804 هزار معلم را بر اساس امتیازی که کسب می کنند به پنج گروه معلم- مربی، معلم- مربی، معلم- کمک، معلم- کمک و معلم- معلم تقسیم کنیم. دستورات معلمان زده می شود و کار شروع می شود.

مرحله اول مرحله استقرار است و مرحله دوم مرحله ادامه یا ارتقا خواهد بود که پنج سال بعد با توجه به امتیازات کسب شده در این مدت دوباره تغییر می کند.

طرح رتبه بندی و اثرات

رتبه بندی چه تاثیری بر آموزش خواهد داشت؟

ما برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش می کنیم که با رتبه بندی و تلاش برای ارتقای سطح علمی و … محقق می شود. با بالا بردن امتیاز و همچنین تلاش برای ارتقای جایگاه و منزلت معلمان که برخی از آنها با معیشت آمیخته اند این را بگویید اما هدف بالاتر است و اجرای این طرح باعث افزایش انگیزه معلمان برای ارتقای سطح علمی می شود.

آیا در این زمینه معلمان مناطق صعب العبور با آموزش شهری تفاوتی دارند؟

آب و هوای کشور به گونه ای است که همه استان ها دارای مناطق آباد و محروم هستند، مانند چهارمحال و بختیاری که 104 معلم این منطقه در جاهایی تدریس می کنند که یک هفته نمی توانند به خانه برگردند اما با این سختی آموزش را متوقف نکرده اند.

به نظر من نباید با کسانی که در شرایط سخت قرار می گیرند مانند مردم مناطق شهری و مرفه رفتار کرد و معلمان مناطق صعب العبور و محروم باید در حوزه هایی مانند مالی بیشتر مورد توجه قرار گیرند و این باید مورد توجه قرار گیرد. عادلانه در بین تمامی معلمان دلسوز رعایت می شود آموزش و پرورش باید خدمات موثری داشته باشد که در وزارتخانه نیز مطرح شده است و بنا به تصمیم دولت بسیاری از کاستی های موجود در آینده اصلاح خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید