رحیمی جهان آبادی: مردم طاقت هیچ گونه افزایش قیمتی را ندارند/ با افراد بد و ملعون مواجه شده ایم.

رحیمی جهان آبادی: مردم طاقت هیچ گونه افزایش قیمتی را ندارند/ با افراد بد و ملعون مواجه شده ایم.

روز جدید عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مردم تحمل هیچ گونه افزایش قیمتی را ندارند، گفت: مجلس باید از اختیارات نظارتی و قانونگذاری خود استفاده کند و با فساد، دولت و اقتصاد بیمار مبارزه کند و ملت بیش از این نگذارد. . بگذار فشار بیاید یارانه مردم سال هاست 45500 تن است، چه قیمتی در این کشور ثابت مانده و یارانه مردم ثابت مانده است؟ با فرض اینکه به آرد یارانه می دهید، یارانه برای افزایش قیمت سایر کالاها چطور؟

جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی که در خصوص گزارش وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی مبنی بر حذف ارز و ارز صنعتی از آرد بیان شد، گفت: در ابتدای یازدهم مجلس، صحبت کردم و تاکید کردم که نه مجلس است و نه دولت و از این نظر دولت بصیر، کور، انقلابی، انحرافی، اصلاح طلب و اصولگرا است. با کرایه خواران و مافیایی هایی که خودروهای چینی را با قیمت 3 برابر کشورهای همسایه می فروشند رقابت نکنید! همین مافیا در حوزه یارانه ها وجود دارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، بهرز و صالح آباد در مجلس یازدهم ادامه داد: یارانه سالیان سال مردم 45 هزار و 500 تن است. با فرض اینکه به آرد یارانه می دهید، یارانه برای افزایش قیمت سایر کالاها چطور؟

وی افزود: چیزی از ملت باقی نمانده و این روزها که به حوزه سفر کردیم با شرارت و نفرین مردم مواجه شدیم. دولت در اداره امور کشور ناتوان است و مجلس باید به عنوان یک نهاد ناظر و قانونگذار وارد عمل شود نه به عنوان سخنگو. باید پرسید چرا خودروها 4 و 5 برابر کشورهای همسایه گران هستند؟ چرا باید آرد آنها را که حداقل دستمزد مردم است به بهانه قاچاق و جنگ در اوکراین ببریم؟ مردم فاقد خانه، ماشین و زندگی مردم کشورهای همسایه بودند و اکنون کمبود غذا دارند. عراق و افغانستان اشغالی چند درصد از پولشان افتاد؟ چرا داریم خوش می گذرانیم و اساسی ترین مشکل کشور را فراموش می کنیم؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اقتصاد ما یک اقتصاد رانتی، مافیایی و دولتی است، گفت: هر دولتی چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و چه انقلابی کاری از دستش بر نمی آید. نمایندگان شاهد انتقاد رهبر معظم انقلاب از کیفیت و قیمت خودرو بوده اند، اما آیا کسی مخالف مافیای خودرو است؟ ديوار ملت مثل ديوار نمايندگان ملت كوتاه مي شود و هر كه اشتباه كند به خانه ملت و مجلس مي رود؟! در این راستا باید از اختیارات نظارتی و قانونگذاری استفاده کرد و با فساد، رانت های دولتی و بیمارستانی مبارزه کرد، نباید اجازه داد فشار بیشتری به ملت وارد شود، زیرا آنها تحمل هیچ گونه افزایش قیمتی را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید