رزمایش نظامی اسرائیل با امارات و بحرین به دور از رسانه ها

ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783577

رژیم صهیونیستی برای اولین بار با امارات و بحرین رزمایش دریایی انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های اسرائیلی با اشاره به رزمایش نظامی این رژیم با امارات و بحرین گفتند: اسرائیل ترجیح داده موضوع برگزاری رزمایش مشترک با امارات و بحرین را مخفی نگه دارد.

بیانیه ایالات متحده در مورد رزمایش مشترک با امارات و بحرین برای اسرائیل و ارتش اسرائیل در کل شگفتی بزرگی بود، زیرا اسرائیل ترجیح داد حداقل در این مرحله رزمایش را در آن زمان به صورت علنی انجام ندهد.

وی ادامه داد: در اسرائیل گفته شد که رهبری این رزمایش در آمریکا بوده و کاملا مستقل عمل کرده اند و همچنین گفته شده که این رزمایش در دل دریا و دور از دید انجام شده و می توان از آن جلوگیری کرد. راز، “خبرنگار شبکه اسرائیلی توضیح داد.

این خبرنگار گفت: این رزمایش معمولا علیه حضور نظامی ایران در دریا انجام می شود. اسرائیل و همه کشورهای ائتلاف بین المللی می دانند که ایران باید رو به دریا باشد. می بینیم که ایرانی ها در دریا بسیار فعال هستند به خصوص بعد از اتفاقات دریای عمان و رزمایش هایی که انجام شد.

گزارشگر این کانال رژیم صهیونیستی می افزاید: این رزمایش (اسرائیل با امارات و بحرین) یک سال پس از عادی سازی روابط انجام می شود. اسرائیل در راستای تمرینات بیشتر با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه امارات و بحرین حرکت می کند. آنها به دنبال این هستند که کشورهای دیگر مانند مصر و اردن را به تمرینات بعدی بیاورند.

ناوگان پنجم آمریکا روز پنجشنبه (11 نوامبر) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش دریایی مشترک پنج روزه خود را با اسرائیل، امارات متحده عربی و بحرین در روز چهارشنبه (10 نوامبر) آغاز کرده است.

این رزمایش شامل تمرین های دریایی با تمرکز بر سوار شدن بر کشتی، گشت زنی و تاکتیک های مصادره است. این تمرینات بر روی عرشه کشتی باری یو اس اس پورتلند انجام می شود.

این اولین بار است که این کشورها چنین رزمایش مشترکی را انجام می دهند. بیش از یک سال است که امارات متحده عربی و بحرین با وجود انتقاد شدید گروه های فلسطینی با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کرده و آن را به رسمیت می شناسند.

با این حال، در بیانیه ناوگان پنجم آمریکا مشخص نشده است که این رزمایش در کدام قسمت از دریای سرخ برگزار می شود.

این بیانیه می افزاید که هدف از این رزمایش تقویت همکاری عملیاتی بین نیروهای نظامی شرکت کننده در این رزمایش است.

دریای سرخ دریای مدیترانه را با خلیج عدن و سپس از طریق کانال سوئز به اقیانوس هند متصل می کند و یکی از مسیرهای بین المللی کلیدی برای حمل و نقل نفت و کشتی های باری تجاری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید