رسانه ملی برای کودکان و نوجوانان چیزی ندارد

ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802432

محمد ارسلان کاظمی گفت: امروز دست رسانه ملی کودک و نوجوان از برنامه هایی خالی است که کودکان را به سمت تفکر، مهارت و خلاقیت سوق می دهد و در عین حال جذاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس رسانه به تیتریک گفت: در دهه های اخیر کودکان در معرض رسانه هایی مانند تلویزیون، فیلم، موسیقی، بازی های ویدیویی و برنامه های آنلاین قرار گرفته اند که بر خشونت و ظلم تاکید دارند.

محمد ارسلان کاظمی ادامه داد: این شرایط کودکان را تحت تاثیر قرار داده است زیرا رفتار معمولا با تقلید از تجربیات مشاهده شده آموخته می شود.

وی افزود: هر چه کودکان مصادیق خشونت و ترس را بیشتر ببینند، احتمال تقلید از این گونه رفتارها بیشتر می شود.

وی گفت: تماشای برنامه های تلویزیونی حاوی پیام های اجتماعی روحیه همکاری، حساسیت و مهربانی را در کودکان افزایش می دهد و آنها به تقلید از این گونه رفتارها علاقه مند می شوند.

کاظمی گفت: امروز دستان رسانه ملی کودک و نوجوان بر روی برنامه هایی است که کودکان را به سمت تفکر، مهارت و خلاقیت سوق دهد و در عین حال جذاب باشد. خالی است.

وی گفت: بیشتر برنامه های تولید شده از رسانه های غربی است و سازندگان به تولیدات خلاقانه فکر نمی کنند.

کاظمی افزود: ایرانی ها در دنیا مردم فهیمی هستند اما امروز دشمن برای شعور کودکان و نوجوانان ما برنامه دارد.

این کارشناس ادامه داد: تماشای مداوم تصاویر بی رحمانه رفتارهای غیرانسانی را به کودکان می آموزد و همدلی آنها را خفه می کند.

وی گفت: بر اساس آخرین تحقیقات، تماشای خشونت کودکان را ستیزه جو، بی قرار و ترسان می کند و خلاقیت و شهود را از آنها سلب می کند.

کاظمی افزود: اگر این رفتارهای خصمانه را در رسانه های مختلف جمع آوری کنید متوجه برنامه ریزی های استکباری برای کاهش بهره هوشی به ویژه در بین نسل جوان خواهید شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین در انتخاب سرگرمی کودکان دقت لازم را داشته باشند تا در این زمینه کمکی به دشمن نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید