رسانه ها عامل اصلی کاهش زاد و ولد در کشور هستند/ شرایط اقتصادی نباید مانع از تولد فرزندان شود


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888782

آسیه ثروتی گفت: تبلیغات منفی رسانه ای به ویژه شبکه های اجتماعی خارجی نقش بسیار موثری در کاهش آمار موالید در کشور داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آسیه طرفی، کارشناس بهداشت، بهداشت و خانواده کرج شماره دو در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فرهنگ جدیدی که توسط رسانه های دنیا تبلیغ و ترویج می شود به عامل مهمی در کاهش روند زوجین تبدیل شده است. که در جامعه بچه دارند.

و ادامه داد: گاهی مردم با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی هزینه های اجتماعی زیادی را متحمل می شوند، اما برای بچه دار شدن پولی نمی دهند.

ثروتی اضافه کرد: برخی از زوج ها شرایط اقتصادی را مهم ترین دلیل بی رغبتی آنها به بچه دار شدن می گویند اما وقتی به زندگی آنها نگاه می کنید متوجه می شوید که چقدر خرج های ریز و درشت دارند که بچه یک سوم آنها را خرج نمی کند.

این کارشناس تصریح کرد: تبلیغات منفی رسانه ای به ویژه شبکه های اجتماعی خارجی نقش بسیار موثری در کاهش آمار موالید در کشور داشته است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن فرزندی را تضمین کرده است، گفت: مادری پیش من آمد که باردار بودم و بارداری سومم ناخواسته بود و وضعیت مالی خوبی ندارم. بیت (علیه السلام) ثابت کردم که روزی فرزند ضمانت خداست.

تروتی ادامه داد: بعد از 6 ماه با تولد سومین فرزندش پیش من آمد و گفت که مدیر دفتر همسرم با اطلاع از فرزند سوممان حقوق همسرم را افزایش داد و از طرفی کار پیدا کردم. من الان در خانه هستم وضعیت مالی ما خیلی خوب است.

این کارشناس در نهایت خاطرنشان کرد: خداوند برکت و برکت را در زندگی هر فرزندی می ریزد، بنابراین زوجین به دلیل وضعیت مالی فرزندآوری خود را به تاخیر نیندازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید