رستوران گردی، تنها تفریح ​​تبریز / غذای رستورانی چند؟


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855000

افزایش قیمت مواد غذایی قیمت غذا را به قدری بالا برده که رستورانی که تنها تفریح ​​خانواده هاست از بین رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، با نزدیک شدن به تابستان خانواده های زیادی در تبریز نیز به دنبال تفریح ​​برای شب های طولانی تابستان هستند. یکی از این فعالیت های خانوادگی در کنار کمبود فضای سبز و فضای نامناسب پارک بزرگ ائل گلی، رفتن شبانه خانواده ها به رستوران است.

اما این روزها به یک تفریح ​​پرهزینه تبدیل شده و خانواده های زیادی به آن گره خورده اند. اما آیا افزایش قیمت رستوران ها منطقی است؟


شام در رستوران با وزن 500000 تا 1 میلیون تن

گشتی در رستوران های این شهر نشان می دهد که قیمت غذا در رستوران ها نسبت به دو ماه قبل بیش از سه برابر شده و قیمت غذا به ارقام نجومی رسیده است. به عنوان مثال میانگین قیمت هر پرس چلوکباب به 100 هزار تن رسیده است و هر خانواده چهار نفره باید بیش از 500 هزار تن برای شام یا ناهار خرج کند.

وضعیت فست فود از این هم بدتر است و قیمت پیتزا و ساندویچ در بسیاری از رستوران ها به طور متوسط ​​به 80 تا 120 هزار تن رسیده است و یک خانواده چهار نفره باید حدود 800 هزار تن برای غذا بپردازد.

اما آیا افزایش قیمت ها منطقی است یا رستوران ها آن را افزایش داده اند؟


افزایش اجاره بها دلیل اصلی گرانی مواد غذایی است

صاحب رستورانی در یکی از پاساژهای مرکز شهر در گفت و گو با آناج، درباره افزایش قیمت گفت: بحث فقط افزایش قیمت مواد غذایی و عرضه آن نیست و اجاره مغازه ها از سال گذشته به شدت افزایش یافته است. ابتدای امسال».

وی ادامه داد: با شروع کرونا به یکباره اجاره بهای رستوران ما سه برابر شد و امسال اجاره بها را دو برابر کردند.

صاحب یک رستوران در تبریز با اشاره به افزایش قیمت مواد غذایی گفت: با وجود افزایش شدید قیمت و اجاره بها، با وجود این افزایش قیمت، سود ما نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.

وی ادامه داد: هیچ نهاد و مسئولی بر قیمت اجاره بها نظارت نمی کند تا هم به صاحب رستوران و هم به مردم فشار نیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد مشتریان شما کاهش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه افزایش قیمت جدید است کاهش قابل توجهی نداشته ایم اما با توجه به شرایط به وجود آمده قطعا در ماه های آینده این اتفاق خواهد افتاد.


نبود مکان های تفریحی جایگزین گردشگری رستوران

اگرچه گردشگری رستوران یکی از فعالیت های مورد علاقه خانواده هاست، اما یکی از دلایل علاقه مردم به این موضوع کمبود مکان برای استراحت است.

کمبود فضای سبز و وضعیت نامناسب پارک های تبریز از جمله مشکل روشنایی بیشتر آنها و همچنین کمبود فضای خانوادگی در پارک های بزرگی مانند ائل گلی از جمله دلایل مراجعه مردم به رستوران هاست.

با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت در رستوران ها، به نظر می رسد تنها سرگرمی مردم از بین می رود و مسئولان باید به فکر ایجاد فضایی آرام که موجب نشاط خانواده ها می شود، باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید