رسیدن به فینال یک هدیه الهی بود


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834642

مربیان آلومینیوم و نساجی در نشست خبری پیش از فینال جام حذفی صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید فاضلی مربی تیم فوتبال آلومینیوم در نشست خبری پیش از دیدار فینال جام حذفی مقابل نساجی گفت: از مسئولان شهرستانی و استانی تشکر می کنم که به تیم انرژی مثبت دادند و در کنار ما بودند. همچنین از اعضای هیئت مدیره و کارکنان ایرالکو تشکر می کنم.

وی ادامه داد: به تیم خوب نساجی بابت حضور در فینال تبریک می گویم. آنها قطعا لیاقت حضور در اینجا را داشتند. خوشحالیم که دو تیم هوایی فینال جام حذفی را برگزار می کنند. امیدوارم هر تیمی شایسته پیروزی در یک نبرد منصفانه با اخلاق و ارزش های فنی باشد.

سرمربی آلومینیوم گفت: نساجی یکی از تیم های معتبر لیگ ماست. آنها شایسته حضور در فینال بودند. آنها هم مثل ما مسیر سختی را برای رسیدن به فینال طی کردند. ما این تیم را به خوبی می شناسیم. هم به صورت فردی و هم در رابطه با ستاد رقیب شناخت کافی داریم. در جام حذفی علاوه بر بحث فنی و استقامت بدنی مهمترین عامل استقامت روحی است. هر تیمی که بتواند وضعیت روحی خود را تا آخرین علامت داور در فینال حفظ کند، می تواند برنده این جام شود.

فاضلی افزود: بعد از بازی با پرسپولیس سعی کردیم فضای آرامی را برای بچه ها فراهم کنیم. اجازه مصاحبه نداشتیم. ما در عرصه رسانه فعال نبودیم و سعی کردیم از نظر روحی بازیکنان را برای بازی فینال آماده کنیم. نقدهای خوبی هم به ما دادند. خوشبختانه شرایط تمرینی خوبی داشتند. آنها تلاش خوبی کرده اند و امیدوارم در کنار همه این مشکلات شرایط ایده آلی برایشان فراهم شود و به آنچه استحقاق آن را دارند برسند. ما هم دعا می کنیم که پیروز شوند. ما با آنها هستیم. ما سخت کار کردیم و برای کمک به آنها در این راه وقت گذاشتیم.

فاضلی با بیان اینکه آلومینیوم آمادگی حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، بیان کرد: اگر 3 شهر ایران از نظر سخت افزاری و نرم افزاری شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند، اراک یکی از آنهاست. زمین ها و مجموعه های ورزشی استاندارد و بسیار خوبی دارد. زیرساخت خوبی دارد. فقط جزئیاتی هستند که به سرعت حل می شوند. در شهرهای زیادی مثل قائمشهر یا جنوب کشور کار کرده ام. به جرات می گویم؛ اراک یکی از سه شهری است که از نظر زیرساختی شرایط حضور در مسابقات بین المللی را دارد.

سرمربی آلومینیوم درباره انگیزه شخصی خود از شکست تیم سابق گفت: فوتبال فراز و نشیب هایی دارد. رعایت اخلاق مهم است. ممکن است در زمین بجنگیم، اما دوست هستیم. سه دوره هم در آلومینیوم بودم. در مورد نساجی هم همین وضعیت را داشتم. در هر دو تیمی که سه تیم داشتم، الان مقابل هم قرار داریم اما حساسیتی ندارم. این روزها را خیلی تجربه کردم. این سفرها بالاست. امیدوارم هر تیمی از نظر فنی شایسته و دور از تنش و با اخلاق باشد.

وی افزود: کارکنان آلومینیوم نشان داده اند که از استرس دوری می کنند و سعی می کنند مراقب کار خود باشند. در مدتی که با مهدی رحمتی آمدیم، سعی کردیم زمان بیشتری را صرف اعمال فلسفه فوتبال خود کنیم. ما به دنبال حاشیه های زیادی نبودیم. این هم یک بازی است. در مورد فینال حساسیت های خاص خودش را دارد اما در مورد این مسائل حاشیه ای حساسیتی ندارد. برای هر دو تیم و هوادارانشان آرزوی موفقیت داریم.

وی در خصوص تاثیر حضور هواداران در ورزشگاه آزادی بر روی تیم آلومینیوم گفت: خدا را شکر به انعطاف پذیری بالایی رسیده ایم چه تماشاگر باشیم و چه نباشیم برای این دیدار آماده شده ایم. اما تماشاگر چاشنی فوتبال و حتی شدت بازی است. از نظر بدنی هم شدت بازی وقتی تماشاگر است بیشتر می شود.

فاضلی گفت: درست است که در بازی قبلی که در ورزشگاه آزادی انجام دادیم تماشاگر کمی داشتیم اما به دلیل کم بودن تماشاگرانی که از اراک و استان مرکزی آمده بودند یکی از انگیزه ها و اعتقادات بچه ها این بود. برای خوشحال کردن آنها در شهر و استان خود.«برگردید.خیلی کمک می کند.ما برای هر شرایطی که مسئولان تصمیم بگیرند آماده هستیم.

مربی آلومینیوم با اشاره به اینکه نساجی به دلیل طولانی بودن بازی های قبلی کار سخت تری برای رسیدن به فینال داشت، گفت: این کار موثر نیست زیرا هر دو تیم زمان کافی برای ریکاوری داشتند و تاثیر منفی نخواهد داشت. 8-7 روز زمان کافی برای بهبودی است و اثر خاصی ندارد.


* صداقت: رسیدن به فینال در حضور بزرگان موهبت الهی بود

مصطفی صداقت سرمربی نساجی در نشست خبری دیدار فینال جام حذفی مقابل آلومینیوم گفت: دیدار فینال همیشه حساس، مهم و هیجان انگیز بوده است. هر دو تیم با شرایط خاصی به فینال رسیدند و با پشت سر گذاشتن تیم های بزرگ شایستگی خود را ثابت کردند.

وی ادامه داد: مطمئنم بازی نساجی و آلومینیوم امسال یکی از پر هیجان ترین و پرنشاط ترین دیدارهای لیگ و جام حذفی ما خواهد بود و امیدوارم اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد.

سرمربی نساجی درباره اینکه آیا شهرستان قائمشهر در صورت پیروزی این تیم امکانات میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را دارد یا خیر، گفت: مدیران باشگاه بهتر می توانند پاسخگوی جزئیات باشند، اما می دانم بعد از سفر رئیس جمهور و اصرار ایشان مشکل حل می شود. مسئولان در حال تلاش برای حل مشکلات ورزشگاه ملی هستند، در سایر موارد فکر نمی کنم مشکل خاصی داشته باشیم، آیتم ها را نمی دانم. AFC چه میزبانی کنیم، اما مدیران باشگاه بهتر می توانند صحبت کنند.

صداقت که سابقه قهرمانی در جام حذفی با تراکتورسازی را دارد، با بیان اینکه به همراه ساکت الهامی بازیکنان نساجی را از نظر روحی و روانی برای آلومینیج آماده کرده اند، گفت: بعد از بازی با تیم خوب مس کرمان، همه مدیران ارشد باشگاه و آقای الهامی تاکید کردند. آرامش تیم را حفظ کرد تا مجموعه نساجی از حضور خود در این بازی لذت ببرد. نمی خواهیم به اتفاقات بعد از دیدار با آلومینیوم فکر کنیم و درگیر هیجان بازی شویم. الهام بی صدا همیشه بر لذت بازی تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید باشگاه بر این است که باید از فرصت خوب برای نمایش کیفیت فوتبال و پتانسیل هواداران نساجی بهترین استفاده را کرد. شک نکنید که اتفاقات خوبی خواهد افتاد. رسیدن به فینال جام حذفی در حضور همه بزرگان فوتبال ایران شاید هدیه ای الهی به قلب بزرگ و سخاوتمند رضا حدادیان بود که بار این تیم را به دوش کشید.

سرمربی نساجی گفت: در حالی که تیم ما نسبت به سایر تیم ها هزینه اضافی داشت. هر هفته باید در شهرهای مختلف مسابقات برگزار می کردیم. این فینال هدیه ای بود به ساکت الهامی و تیمش که متانت نشان دادند. هر هفته به عنوان مهمان از شهری به شهر دیگر پرواز می کردیم. این یک هدیه برای هواداران ما هم بود که یک سال نتوانستند حتی یک جلسه تمرین تیمشان را ببینند. به همین دلیل است که همه بازیکنان و تیم فردا حق ندارند یک قدم از رویایی که برای آن جنگیدند و سخت بازی کردند، عقب نشینی کنند.

صداقت افزود: به هواداران و تیم قول می دهیم تا آخرین لحظه رزمنده بجنگیم و تسلیم نشویم. ما باید خواسته های هواداران را برآورده کنیم و قول می دهم با کمک بازیکنان، حمایت هواداران اتفاقات خوبی برای ما رخ دهد.

وی در پاسخ به اینکه چقدر نگران یک بازی زیبا برای بازی فردا هستند، خاطرنشان کرد: در تمام دیدارهای بزرگ ما در این فصل، کیفیت رقابت های نساجی کاملا مشخص بود. این موضوع نه تنها برای کادرفنی و بازیکنان بلکه برای مدیریت باشگاه نیز مشکل ساز است. برای اینکه تیم از کیفیت فوتبالی خوبی برخوردار باشد حاضر بودند دو برابر وزنه بپردازند. ورزشگاه امام رضا (ع) را به همین دلیل انتخاب کردیم. با تلاش سیف‌لاپور و مالک باشگاه یکی از بهترین زمین‌های تمرین را انتخاب کردیم. همه اینها بهایی دارد. جدا از الهامات بی صدا، دستیاران و بازیکنان، باشگاه نیز نگران است. حتی اگر بازی را واگذار کنیم، کیفیت فوتبال رقبای ما را نگران کرده است. از نظر فنی و فوتبالی به سایر تیم ها فشار آوردیم. شک نکنید تیم آرام الهام به دنبال فوتبال خوب است، اما شاید نتیجه متفاوت باشد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید