رسیدگی به پرونده خودسوزی یک دهقان در ایلام/ ادامه سیاست اعتدالی معکوس دولت قربانی می گیرد.

ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802920

مردی ساکن روستای چسمه کبود برای سومین قسط تسهیلات خود به بنیاد مسکن استان ایلام مراجعه کرده اما به دلیل عدم پاسخگویی مناسب از سوی بنبد اقدام به خودسوزی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، روز گذشته خبری مبنی بر خودسوزی در مقابل بنیاد مسکن در فضای مجازی استان ایلام منتشر شد، خبری که با تحلیل ها و تفسیرهای مختلفی همراه بود.

این مرد که از اهالی روستای چشمه کبود است برای دریافت قسط سوم تسهیلات خود به بنیاد مسکن استان ایلام مراجعه کرد.

خودسوزی شاکی ربطی به بنیاد مسکن استان نداشت

در همین رابطه حبیب الله محبی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در واکنش به خودسوزی خود به این اداره، گفت: این موضوع ربطی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ندارد.

وی گفت: به نظر می رسد این مرد از دهیاری و بخشداری به دنبال عاقبت خانه اش بوده و به دلیل عدم اجابت خواسته خود را به آتش کشیده است.

استان ایلام اولین خودکشی کشور

به گفته کارشناسان، استان ایلام بیشترین آمار خودکشی را نسبت به سایر استان ها دارد و متاسفانه در چند روز اخیر شاهد چندین مورد خودکشی در استان بوده ایم و آمار نه تنها کاهش نمی یابد بلکه هر روز که می گذرد بر آن افزوده می شود. پدیده شوم اجتماعی

بیکاری، فقر، عوامل قومیتی و عاطفی، اختلالات روانی و دوری از آموزه های اسلامی شاید از مهم ترین عوامل خودکشی در استان ایلام باشد و این زنگ خطری برای از دست دادن استعداد و توان انسانی در استان است. رشد می کند و با برنامه ریزی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان می توان با آن مقابله کرد.

این روزها اخباری از انواع خودکشی ها از خودسوزی گرفته تا مصرف قرص و … شنیده می شود که امسال روند رو به رشدی داشته و نیاز به توجه ویژه مسئولان برای ریشه یابی و تلاش برای کاهش این معضل دارد. این اتفاقات حاکی از مشکلات شدید و ویرانگر اقتصادی، روانی و روانی، بیکاری غذایی خانواده ها به ویژه برای جوانانی است که خودکشی را به عنوان آخرین راه حل انتخاب کرده اند.

شاید اگر مسئولان از این خودکشی های درجه یک در سال های اخیر در استان ایلام درس گرفته بودند و کمتر دلسوزی می کردند، امروز شاهد چنین حوادث تلخ و آسیب های اجتماعی فزاینده ای نبودیم و جامعه ای پویا و آباد داشتیم.

fc8ef591 b65b 4ae9 b793 4cee6ab3ad8f خبر خاکستری

دادستان مرکز استان ایلام با عوامل مربوطه تماس گرفت

در پی انتشار اخباری مبنی بر خودسوزی یک دهقان در مقابل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام، عبدالوهاب بخشنده دادستان و انقلاب مرکز استان ایلام بلافاصله با صدور دستور تحقیق و فراخوان ماموران، اقدام به دستگیری وی کرد.

این موضوع را دنبال کنید؛ حسینعلی رحمی معاون دادستان کل و حقوق عامه استان ایلام بر اساس مأموریت صادره از سوی دادستان استان هنگام بازدید از بیمارستان و دیدار با مقتول و استماع اظهارات فوق در جریان آخرین اقدامات درمانی خود قرار خواهد گرفت.

باید بگویم؛ فردا ساعت 10 صبح با حضور دادستان ناحیه، معاون حقوقی دادستان ایلام، مدیرکل بنیاد مسکن استان و سایر مسئولان ذیربط؛ در این خصوص جلسه ای تشکیل و دستورات مربوطه صادر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اگر دیگر نمی خواهیم شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری در استان ایلام باشیم، دولت سیزدهم باید با اصلاح سیاست های اجتماعی و اقتصادی زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق فقیر را فراهم کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید