رشادت های تیپ 48 سپاه فتح امنیت نقاط صفر مرزی را برقرار کرد.


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876564

آنچه در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد آمده است;

نماز سیاسی جمعه این هفته با حضور زائران در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلاش سپاه برای برقراری امنیت در مناطق مرزی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز نماز عبادت سیاسی جمعه امروز با حضور زائران در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


یاسوج:

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه نماز شهر یاسوج نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: خداوند متعال به برکت عقل به انسان او را به وظایف دینی، پیشرفت مادی و معنوی خود آگاه می کند. تمایز از سایر حیوانات

آیت الله حسینی با بیان اینکه خلاقیت عقل باعث تنوع در زندگی، استفاده بهینه از طبیعت و بهره برداری از مواهب دنیا می شود، گفت: ساختار بدن انسان با سایر انسان ها متفاوت است و خداوند متعال برخی را حرام کرده است. سؤالات مثلاً گوشت خوک، شراب، گوشت خرگوش حرام است و وسیله سعادت انسان و برای او مفید است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال مرکب و ابزار را وسیله سفر دنیا و سفر قرار داد، گفت: حیوانات و مرکب برای حرکت انسان ها و استفاده از نعمت های وجودی آنها برای انسان است و خداوند متعال این نعمت ها را برای سهولت زندگی و تکریم انسان است.

آیت الله حسینی آفرینش موجودات مختلف را بستری برای استثمار انسان می داند و می گوید در نبود وسایل نقلیه و اتومبیل، مرکب هایی مانند اسب و شتر وسیله حرکت انسان بود و ساخت وسایل مدرن به برکت عقل انسان

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عقل انسان باعث پیشرفت او در شرایط مختلف زمانی و مکانی می شود، گفت: در آخرت هر گروه و گروهی با امام خود محشور می شود. جمع هستند، اما برخی از امامانشان امامان معصوم و اطهار و برخی دیگر امامانشان، امام خمینی رهبر انقلاب و علمای برجسته و ربانی هستند.

وی افزود: در عالم آخرت قرآن، کتاب، دین انسان زیر سؤال می رود و نامه اعمال، اندیشه و بدن انسان ثبت و ارائه می شود. در این راستا عده ای خوشحال و عده ای ناخشنود خواهند بود.»

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه نابینایی در قرآن به معنای بی توجهی به آیات و روایات و عدم توجه به عبادات و امور دینی است، گفت: خواهند بود اما عذاب خداوند متعال را خواهند دید.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج گفت: از پلیس برای دستگیری سارقان در یک عملیات پیچیده و گسترده در تهران تشکر می کنم. در این زمینه سارقان از سهل انگاری و بی احتیاطی ما سوء استفاده می کنند که باید مورد توجه قرار گیرد.»

آیت الله حسینی گفت: در سفر به نقطه صفر مرزی سرداش، تیپ مقتدر 48 فتح را دیدم و سربازان ما شجاعانه با هر متجاوزی روبرو شدند. ما از زحمات آنها قدردانی می کنیم و از آنها تشکر می کنیم. ارتفاعات این مناطق در گذشته در دست پژاک بود، شجاعت سربازان ما از حد ما فراتر رفت.

وی با بیان اینکه عناصر تروریستی در حال حفر تونل در ارتفاعات مرزی برای ایجاد برنامه ها و عملیات تروریستی بودند که خون پاک استان را برای امنیت و آسایش می ریزد، گفت: برف و کولاک و برودت هوا و نبود دید مناسب از جمله مشکلات این مناطق است. که تلاش این سربازان در این شرایط ستودنی است تا امنیت و زندگی و شرایط ما آسوده باشد و امروز به برکت نیروهای امنیتی این امر تایید شده است.

وی با اشاره به تلاش جهاد کشاورزی در عرصه کشاورزی و توسعه آن از طریق امکانات و تجهیزات خاطرنشان کرد: در برخی مناطق و در گذشته کشاورزی رونق نداشته است اما امروز با مدیریت و تلاش کشاورزی رونق می گیرد. از سوی دیگر، ما نیاز به تولید محصولات استراتژیک داریم.» باید مانند گندم حرکت کند.

وی توجه به تولید محصولات اولویت دار را ضروری دانست و گفت: باید بهره وری بیشتری در محصولات کشاورزی با کمترین هزینه داشته باشیم. طبق استاندارد جهانی در کشاورزی 4 برابر مصرف می شود و باید مدیریت مصرف رعایت شود. در این مورد.”

وی به روز بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: از زحمات اصناف قدردانی می شود و باید برای تامین اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم در بازار تلاش کرد چرا که یکی از برنامه های دشمن بهره برداری از کمبودها است. کالاهای اساسی.

آیت الله حسینی به تبعات بیکاری در جامعه اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوانان در صدد ازدواج هستند اما کمبود کار مانعی برای آنهاست، بنابراین باید برای ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

وی به مشکلات مختلف در کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در شرایطی که اقدامات اقتصادی در حال اجراست و تحریم ها بر مبنای اقتصادی اعمال می شود، باید در کنار هم باشیم و نسبت به یکدیگر رحم و شفقت داشته باشیم، زیرا رحمت و نیکی موجب برکت است. ثروت و نعمت


گچ ساران:

حجت الاسلام والمسلمین سید امین الله حجازی جمعه گچساران این روز را بخیر بفرمایید. و عنایت ویژه داشته باشید و صمیمیت با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را برای همه ما ارزانی داشته باشید که نیاز به تزکیه نفس دارد.

وی افزود: دشمن در حال حذف مذاهب و آراستن جامعه اسلامی در ایران اسلامی با اغتشاشات و ترفندهای مختلف است چرا که می خواهد ملت را شکست دهد و آن را در ترس نگه دارد، هر چند که همه باید در مقابل این توطئه نرم دشمن هوشیار باشیم.

امام جمعه گچساران نیز در خطبه ای گفت: نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اخیرا در دیدار با مقام معظم رهبری که تجربه موفق دو کشور نشان داد تنها راه مقابله با فشارها مقاومت است.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد: امروز ایران اسلامی برای همدل مظهر عزت و اقتدار است و حضرت آقا نیز فرمودند که موفقیت تحت الشعاع مقاومت قرار می گیرد، هرچند گاهی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، بنابراین باید در مقابل مشکلات محکم ایستاد. البته رئیس جمهور ونزوئلا در رابطه با این دیدار گفت که جلسه ای سرشار از معنویت و حکمت داشته ام و از سخنان او قدردانی می کنم زیرا به من قدرت لازم را می دهد تا در مسیر جهانی صلح و برادری ادامه دهم. .

خطیب جمعه گچساران گفت: متأسفانه عده ای در این مملکت به دلیل اینکه نمی فهمند واقعا ناسپاس، بی سواد و نادان هستند، گاهی از حماقت و لجاجت برخی افراد مطالبی را می شنوند که جای تاسف دارد.

وی افزود: امروز سالروز تشکیل جهاد سازندگی است و امام خمینی(ره) در سال 58 دستور تأسیس این نهاد را دادند که بعدها به جهاد کشاورزی تغییر نام داد. آن را بکارید و نظارت و مدیریت کنید تا به نتیجه برسید و همچنین از حق خود استفاده کنید که بدانید این نوع اموال بهترین نوع اموال در هنگام برداشت است. پس اگر همه مردم حمس و زکات و… بدهند، فقیری پیدا نمی کنیم.

امام جمعه گچساران گفت: همه باید در مصرف آب چه در شراب و چه در کشاورزی بسیار دقت کنیم، طبق گزارشات جهاد کشاورزی با نرخ دولتی بالای 840 تن در شهرستان توزیع شد. چرا که رئیس جمهور هم گفته ما به دنبال جراحی اقتصادی هستیم که همچنان دست قاچاقچیان کالای قاچاق را قطع کنیم.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد: باید توجه داشت که گرچه دزدان و خائنانی در کشور وجود دارند که با جراحی اقتصادی دولت دستشان قطع می شود، اما مردم نگران نباشند و اجناس زیادی در کشور ما وجود دارد.

خطیب جمعه گچساران گفت: اگرچه بر این باوریم که کنترل کالا همچنان ضعیف است اما آینده مطمئن و روشنی در پیش خواهیم داشت و توجهی به اغتشاشات دشمن نخواهیم داشت.

وی افزود: ما هم سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد را جشن می گیریم و از ائمه اطهار(ع) روایتی داریم که اگر حرف دانشمندی درست و بجا باشد درمان است و اگر گفتار و عمل اخلاقی نباشد. و موثر، به نوعی است پس رسالت دانشگاه رسالت بزرگی است.

امام جمعه گچساران گفت: 30 خرداد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید است. ما این روز بزرگ را جشن می گیریم. و دانشگاه سعی کرد افرادی مثل چمران را تربیت کند.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد: اخیرا سارقان از بانک ملی سرقت کردند و اعتماد مردم را ربودند و از نیروهای انتظامی و امنیتی عزیز تشکر می کنیم که در مدت کوتاهی سارقان را به دام انداختند.

خطیب جمعه گچساران گفت: اخیراً نخست وزیر بیچاره رژیم صهیونیستی گفت از این پس باید سراختاپوس را شکست دهیم و آن را به این تشبیه کرد که فرماندهی اختاپوس تهران و سلاح های آن مانند حزب الله در منطقه است، اما آنها باید اشتباه گفته شود.» اول اینکه اختاپوس ها خود صهیونیست ها هستند که ادعا می کنند همه انسان های دنیا برده آنها هستند.

وی افزود: به آقای مقتدی صدر توصیه می کنیم که آب به آسیاب دشمن نریزد که باعث انزوا و احترام به خانواده شما می شود. مردم در حال حاضر به شما احترام می گذارند.

امام جمعه از گچساران افزود: هند کشوری پرجمعیت است که مدتی است اصرار دارد از طریق کشورمان به ایران در تجارت با کشورهای دیگر کمک کند، بنابراین روابط تجاری با هند از طریق بنادر چابهار و بندرعباس برقرار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید