رشت پرترددترین شهر استان/ 20 درصد تصادفات در نقاط حادثه خیز درون شهری رخ می دهد.


ساعت: 14:47
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887688

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با تاکید بر اینکه حدود 20 درصد تصادفات درون شهری در نقاط پرحادثه شهر رخ می دهد، گفت: بیشترین بار ترافیکی شهری در استان مربوط به شهر رشت است که به دلیل آن وجود پارچه های فرسوده و نیاز به تغییرات اساسی در بافت شهری.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، سرهنگ امیر طالبی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با گسترش شهرنشینی، ترافیک به یکی از بزرگترین مشکلات شهروندان تبدیل شده و اجرای طرح های مختلف ترافیکی، تقاطع های غیرهمسطح و ایجاد پارکینگ های عمومی در بخش خصوصی موفق به حل گره های حمل و نقل به ویژه در بافت مرکزی و قدیمی شهر رشت نمی شود.

وی با اشاره به وجود مشکل مشابه در شهرهای بندرانزلی و لاهیجان مانند شهرستان های ترستی گیلان، افزود: نبود کمربند مناسب از نظر متراژ و ساخت و ساز نامناسب شهری در رشت باعث شده تا خودروها از معابر شهری و جاده های شهری استفاده کنند. جاده های قدیمی برای فرار از ترافیک، که این مشکل ورود خودروهای سنگین به داخل شهر، به ویژه در زمان اوج ترافیک، حجم ترافیک در شهر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به بارش شدید باران در شهر رشت و از کار افتادن چراغ های راهنمایی سنتی گفت: نصب چراغ راهنمایی و خط کشی هوشمند عابر پیاده در تقاطع ها و میادین در بهبود بازدهی ترافیک و رفتار شهروندان بسیار موثر است.

سرهنگ طالبی گفت: بیشترین فوتی ها در سال جاری مربوط به عابران پیاده بوده که احداث پل های عابر پیاده مکانیزه و تعمیر پل های موجود تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات فوتی در سطح شهر و ترافیک سنگین داشته است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 20 درصد تصادفات در سطح شهر در نقاط حادثه خیز این شهرستان رخ می دهد، افزود: شناسایی، اصلاح یا رفع نقاط حادثه خیز شهر رشت تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات و ترافیک در شهر رشت دارد. این شهر شهری که باید مورد توجه طراحان پارچه شهری قرار گیرد.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به لزوم فعال سازی دوربین های پلاک خوان و ثبت مکانیزه تخلفات در جاده تهران، بلوار شهدای آنهم و بلوار افتخاری، گفت: همچنین وجود مشکلات ترافیکی در جاده لاکان و جاده سنگر به دلیل وجود پیچ ​​های زیاد، بدون گاردریل، خط کشی و روشنایی، این مسیرها به نقاط حادثه خیز شهر رشت تبدیل شده اند و باید هر چه سریعتر برای رفع این مشکلات اقدام جدی صورت گیرد.

سرهنگ طالبی با اشاره به تراکم ساختمان های درمانی و تردد سنگین وسایل نقلیه در میدان انصاری، خیابان نواب و بلوار نماز رشت افزود: احداث پارکینگ های طبقاتی استاندارد برای کاهش ترافیک در این مناطق بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید