رشد اقتصادی با تقویت نظام تولید و مصرف محقق می شود/ لزوم استفاده از همه منابع و ظرفیت ها برای دستیابی به رشد اقتصادی 8.7 درصدی استان زنجان در سال آینده

ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804366

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و منابع یک ضرورت است، گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی مورد نظر در قانون بودجه سال آینده، هم نظام تولید و هم نظام مصرف باید تقویت شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل عباسچیان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: برنامه ریزی مهمترین دستورالعمل و نکته ای است که مورد تاکید تمامی واحدهای وزارت اقتصاد و دارایی در استان بوده است.

وی گفت: ما معتقدیم که اگر سیستمی فاقد برنامه ریزی باشد، سایرین آن را کپی می کنند.

آباشیان با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی 8 درصدی کشور در قانون بودجه 1401 و متعاقب آن پیش بینی رشد اقتصادی 8.7 درصدی برای استان زنجان، گفت: تا زمانی که تمام تلاش، منابع و ابزار را به کار نگیریم، این امر محقق نمی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و منابع یک ضرورت است، گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی مورد نظر در قانون بودجه سال آینده، هم نظام تولید و هم نظام مصرف باید تقویت شود. .

وی با اشاره به تغییر نظام بانکی به نفع مردم گفت: استفاده از ظرفیت های نامشخص و راکد توسط بانک ها در این حوزه مورد تاکید است و در ارزیابی نظام بانکی نیز موثر است.

آباشیان گفت: اکنون بهترین زمان برای استفاده بهینه از منابع راکد و ناامن است و این بهترین فرصت برای دریافت و جبران تعهدات انجام نشده است.

این مقام مسئول بر لزوم یکسان سازی در نظام بانکی استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: گاهی بانک ها کارها را یکسان انجام نمی دهند و لازم است برای یکسان سازی نظام بانکی استان به این نکته توجه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه پرونده های سیستم بانکی استخراج و به وزارت متبوع ارسال شده است، گفت: باز هم اگر بانک های استان موارد قابل توجهی از تحول مثبت داشته باشند و از رشد اقتصادی حمایت کنند می توان جمع بندی کرد. و پیشنهادی را به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کنید.

آباشیان در خصوص رسیدگی به نامه های مردمی به ریاست جمهوری که بیشتر آنها مربوط به تسهیلات بانکی بود، گفت: در این راستا تاکید می شود که بانک ها تا حد امکان نسبت به کاندیداها واکنش منفی نداشته باشند و حتی الامکان واکنش نشان دهند. مثبت “

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خط اعتباری جدید به روی بانک ها باز نمی شود، تاکید بر استفاده از منابع داخلی بانک ها برای هدایت نامه های عمومی در این راستا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید