رشد سریع علمی امروز ادامه جنبش دانشجویی است (26000 ثبت اختراع در سراسر جهان) دانشگاه ها نیاز به تعمیق باورهای دینی و ارتقای دانش دارند.

ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790377

امروزه رشد پرشتاب علمی کشور ادامه دهنده حرکت جنبش دانشجویی در 16 آذر 1332 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره به تأثیر جنبش دانشجویی و نقش‌آفرینی در جامعه که با فعالیت‌ها و مبارزات دوران پیش از انقلاب آغاز شد، خوش‌بین بوده و می‌گویند جنبش دانشجویی در تاریخ ثبت‌شده و شناخته‌شده ما همواره بوده است. ضد استکبار بوده است ، علیه سلطه، علیه استبداد، علیه ظلم و به شدت عدالت خواه بود. این ویژگی جنبش دانشجویی ما از روز اول تا امروز است. اگر کسی ادعا می کند که جنبش دانشجویی است، اما این معیارها را ندارد، درست نیست… جنبش دانشجویی در کشور ما حداقل ضد استکبار، ضد سلطه، ضد دیکتاتوری و قضایی است. آغاز این نهضت یا دوره معروف این جنبش همین 16 آذر است.

پیمان آقایی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با گرامیداشت یاد همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا 16 هازارد به عنوان روز دانش آموز و به عنوان یکی از فرازهای مهم تاریخی انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است، گفت: پس از تشکیل یک کودتای ننگین و مذبوحانه. و در رأس او آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث با کمک مزدوران داخلی در 28 مرداد 1332 حکومت قانونی و مردمی مصدق را سرنگون کردند.

* نفرت نهفته جامعه نخبگان از کودتای 28 مرداد که در 16 آذر به پایان رسید.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر افزود: پس از سرنگونی حکومت قانونی مصدق، اعتراضات مردمی خفه شد و نفرت در جامعه نخبگان آن روز شکل گرفت که مقدمه ای برای جنبش دانشجویی در 16 آذر 1332 بود. «در 16 آذر 1332، دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران، مصادف با سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران، دست به تظاهرات زدند. در آن روز، جمعی از دانشجویان دستگیر و تعدادی مجروح یا کشته شدند.

وی ادامه داد: فردای آن روز که خون شهیدان بزرگ نیا، گانچی و شریعت رضوی سه تیر برق اهوراش بر زمین یخ زده دانشگاه تهران ریخته شد، ریچارد نیکسون بر آن خون پا گذاشت و دکترای افتخاری حقوق گرفت. این یک مقدمه است.«حقوق بشر آمریکایی که دانشجویان جوان شکنجه شده را نیز سرکوب می کند و فردای آن روز دکترای افتخاری حقوق بشر اعطا می کند.

دانشیار دانشگاه پیام نور امروز با بیان اینکه آمریکایی ها از روزی که می گویند از ملت ها و دولت ها حمایت می کنند، حقوق انسانی خود را برای جهانیان آشکار کرده اند، گفت: خون پاک این جوانان دانشجو درخت حرکت است. آزادی و قدرت ملت ایران را سیراب می کند و این جنبش دانشجویی در کنار روحانیت و ملت بزرگ ایران آن واقعه بزرگ قرن یعنی انقلاب اسلامی را رقم زد و سپس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و نظام کرد.

* نقش درخشان جنبش دانشجویی در دوران دفاع مقدس

آقایی به تداوم جنبش دانشجویی برای تحول و عدالت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه شهیدان وزوایی، ورامینی و رجب بیگی و صدها شهید دانش آموز دیگر محصول همین تفکر عقیدتی امام امت هستند، گفت: ظهر عاشورایی هویزه تبلور یافت. و شاگرد فرمانده بسیج سپاه هویزه با دستان خالی و اندک یارانش در صحرای کربلای هویزه حماسه ای بزرگ می آفریند.

وی افزود: شهید حاج حسین علم الهدی در برابر لشکر عظیمی از نیروهای زرهی دشمن ایستادگی کرد و خون همه آنان بر دیار داغ هویزه ریخته شد و نهال انقلاب جان گرفت. نهال جنبش دانشجویی در حال رشد و نمو و تقویت برای ادامه این راه است. و به حرکت خود در قلعه توسعه علمی کشور پس از جنگ ادامه می دهد. حرکت عظیم علمی که امروز به فرموده رهبر انقلاب مایه مباهات همگان است.

9bb2d019 418a 409f 8e95 d73221aab6c8 خبر خاکستری

* حرکت علمی با رشد سریع، عرصه پرافتخار کشور

رئیس دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر، نهضت علمی کشور را یکی از عرصه های پرافتخار کشور در 40 سال اخیر دانست که با همت طلاب علوم دینی شکل گرفته است و خاطرنشان کرد: این بدان معناست که میانگین نرخ رشد علمی 11 برابر رشد علمی جهان است.

وی به تلاش دشمنان برای توقف حرکت پرشتاب علمی کشورمان اشاره کرد و افزود: هر چند دشمنان در یک دهه اخیر تلاش کرده اند تا از این رشد پرشتاب علمی کشورمان بکاهند، اما هرگز نخواهند توانست جلوی این بزرگ را بگیرند. نهضت دینی، حسادت ملی و جهادی: این ملتی است که باید گرفت. دشمن در این سال‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جلوی این حرکت پرشتاب علمی را در کشور ما بگیرد، حتی از دادن کابل غیرممکن به ما خودداری می‌کنند. دستگاهی برای توقف این حرکت اما در بسیاری از عرصه ها با همت همان دانشجویان جوانی که زمانی کمتر از 3000 دانشجو بودند و امروز بیش از 90000 نخبه، دانشمند و دانشمند و 4200000 دانشجو که چرخ های علمی کشور هستند، این حرکت ادامه دارد. و این سنگ بنای هر ملتی در هر دوره است.

* ادامه جنبش دانشجویی با 26000 ثبت اختراع در سراسر جهان

وی با بیان اینکه این آمار غیرقابل انکار و غیرقابل انکار برای برخی از دوستان در داخل کشور باورنکردنی است، اما باعث یأس و ناامیدی دشمنان شد، گفت: امروز جزو 15 کشور برتر علمی دنیا هستیم و طبق آمار سازمان ثبت اختراعات جهانی تنها 26 هزار نفر است. اختراعات توسط این جوانان در سراسر جهان ثبت شده است. در علوم هسته ای، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوافضا، علوم نظامی و بسیاری از علوم دیگر جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم. شروع به حل مشکلات کشور کرده اند، هرچند نخواهند، و مخالفت، سنگسار، انتقاد و ضربه زدن به زبان های داخلی نمی تواند جلوی این حرکت علمی را بگیرد. تصمیم داریم با زور رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی این مسیر را ادامه دهیم، به یاری خداوند هیچ مانعی نمی تواند جلوی این حرکت عظیم و سیل را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سال ها پیش انتظار داشت این ملت زیر فشار تحریم های سرکوبگر تسلیم شود، گفت: در روند تولید واکسن در کشور انواع واکسن ها را تولید و عرضه کردیم و این تنها لبه دانش دیروز است. «وازواها و علم خدایان و ورامینیان در میان آنها ظاهر شد وجود خواهد داشت.

bbe6fdee a730 4a3a b67d bcce6e0f126b خبر خاکستری

* سنگ کشی دشمنان و جراحت زبان مزدوران داخلی نمی تواند جلوی رشد سریع علمی و حرکت دانشجویی کشور را بگیرد.

استادیار دانشگاه پیام نور ادامه داد: روزی که سازنده آمریکایی واکسن را به ورزشگاه دعوت کردند و ملتی با قاطعیت برای آن کف زدند و تشویق کردند، دانشمندان جوان ما در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مجروح و مورد تمسخر قرار گرفتند. دانش و توانایی آنها زیر سوال رفت. اما خوب است بدانیم در جایی که دشمن نسبت به او حساس است و نسبت به او واکنش منفی و واکنش نشان می دهد و مزدوران داخلی را تحت فشار قرار می دهد، این نقطه قوت ماست، اگر روحانی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، دانشمند و پزشک ما. بدانید که اینها افتخار کشور ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این همه سنگ اندازی مانع پیشرفت کشور شود، از جوانان باهوش، انقلابی و مستعد شهرستان دعوت کرد و افزود: در دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر سیاست درهای باز را برای همه جوانان در پیش گرفته ایم. دانشمند آماده است ما سازوکارها و سازوکارهای او را ایجاد کرده ایم همه دست به دست هم دهیم و حداقل مشکلات موجود کشور را حل کنیم.

* دانشگاه ها باید باورهای دینی را تعمیق بخشند و دانش را ارتقا دهند

رئیس دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر گفت: این روزها نیازمند تعمیق باورهای دینی و ارتقای سطح علمی خود در دانشگاه هستیم. در این راه همه باید کمک کنند و راهی جز ماندن در این مسیر برای ادامه حرکت در برابر تهدیدات نرم وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید