رشد صنعتی کشور مناسب و امیدوارکننده است


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901668

فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد صنعتی کشور در 5 ماهه نخست امسال مناسب و امیدوارکننده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال خوب است و در نتیجه رشد بخش صنعت 5.1 درصد است که رشد خوبی است.

وزیر صامت گفت: علاوه بر این سرمایه گذاری در ماشین آلات و تجهیزات با رشد 5 و 8 درصدی همراه است که این نیز نشان می دهد که در سال های آینده فرصت های شغلی بسیار خوبی را پیش رو داریم.

فاطمی امین افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری آمار رشد تولید شرکت های تولیدی در بورس 6 و 7 دهم درصد بوده است که از عوامل رایج هستند و وقتی وارد جزئیات می شویم بسیار است. آمار خوب

وی گفت: در فولاد 10 درصد و در تراکتور و کامیون 100 درصد رشد داریم.

فاطمی امین ادامه داد: در زمینه آلومینیوم نیز در حال رشد هستیم، در حوزه لوازم خانگی همه اعداد رشد بالای 5 و 10 درصد و گاهی بالای 50 درصد را نشان می دهد در حالی که در حوزه تراکتور 5 ماه امسال نشان می دهد. 50 درصد رشد نسبت به سال گذشته. مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

وی با اشاره به تفاهم 22 بنده ای بین وزارتخانه های اقتصاد، حراست و بانک مرکزی گفت: خوشبختانه تولید در حرکت است که با این اعتبار و تفاهم نامه روند تولید را تسریع و تسهیل خواهیم کرد، بنابراین انشالله این رشد ادامه خواهد داشت.”

وزیر صمت با اشاره به اینکه روی چند پروژه متمرکز شده ایم که تراز سرمایه گذاری در کشور است، افزود: در برخی شهرها سرمایه گذاری بیش از حد انجام می شود و شهرهای زیادی داریم که متاسفانه فرصت های شغلی کم یا برخی صنایع وجود دارد. در حال بازسازی هستند و کارها سال ها به تعویق افتاده است.

وی افزود: واحدهای راکد و نیمه تمام داریم که برای تامین مالی این پروژه ها و همچنین تامین مالی واحدهای عملیاتی که نیاز به سرمایه در گردش دارند، تفاهم بین وزارت حراست، وزارت اقتصاد صورت گرفته است. و بانک مرکزی که در سال جدید مبالغ مناسب زیادی را در نظر خواهد گرفت.» مثلاً 50 هزار میلیارد تومان فقط برای این نوسازی و بازسازی بنگاه ها در نظر گرفته شده است.

فاطمی امین گفت: 1000 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و 50 هزار میلیارد تومان برای ضمانت اوراقی که واحدهای صنعتی به نوعی در بورس تامین مالی می کنند که سازوکارهای آن از طریق تامین مالی زنجیره ای اجرا می شود و از انحراف منابع برداشت شده جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید