رشد 100 درصدی تولید ماشین آلات معدنی در کشور


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916598

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش 100 درصدی تولید تجهیزات معدنی در کشور در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شطا، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه ساخت مجتمع صنعتی تولید تایرهای معدنی و فوق سنگین در شهر کرمان با سرمایه گذاری 180 میلیون یورویی وی با اشاره به اجرای 1400 میلیون تن عملیات معدنی در سال گذشته گفت: در بحث معدن بیشتر فکرها به سمت معدن می رود اما معدن مزایا و معایبی دارد و اگر این زنجیره تکمیل شود اشتغال و ارزش افزوده بالایی دارد. در اختیار کشور قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه از یک هزار و 400 میلیون تن عملیات معدنی 670 میلیون تن مواد معدنی به دست آمده است افزود: این حجم وسیع و رو به رشد عملیات معدنی را شاهد هستیم ضمن اینکه تولید ماشین آلات معدنی در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه تولید شده است. سال گذشته 100 درصد رشد داشتیم.
وزیر تولید لاستیک ماشین آلات معدنی را در راستای تولید خودرو و ماشین آلات معدنی مورد توجه قرار داد و ادامه داد: پروژه ای که امروز کلید خورد از نظر تعادل سرمایه گذاری جغرافیایی، اشتغال زایی و تحقق افزوده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ارزش. زنجیره تولید
وی درباره پروژه های نیمه کاره در کشور گفت: پروژه ای که از امروز آغاز شده دارای 3 ویژگی مهم است که ما را تا حدودی به اتمام آن مطمئن می کند. برخی از پروژه ها به دلیل کمبود بودجه، نبود بازار و یا نبود ماشین آلات رها شده است.
فاطمی امین در خصوص این 3 ویژگی گفت: سهامداران این پروژه برخلاف پروژه های نیمه تمام رها شده از منابع مالی قابل توجهی برخوردار بوده و به منابع بانکی وابسته نیستند. نظر فنی به پیشرفت پروژه کمک می کند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه بیشتر بازار در دست سهامداران است به طوری که یکی از سهامداران نزدیک به 1000 کامیون کمپرسی دارد. بنابراین این پروژه از نظر تامین مالی، مسائل فنی تولید و بازار فروش مشکلی ندارد.
وزیر صامت در خصوص اشتغالزایی در پروژه احداث کارخانه لاستیک گفت: در مدت 3 ساله ساخت کارخانه به طور میانگین برای 400 نفر و پس از ساخت 800 نفر ایجاد می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش شبانه روزی و یاری خداوند این پروژه به سرانجام برسد و آمادگی داریم هر مشکلی را با وزارت مادر برطرف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید