رشد 3200 درصدی مراکز دانشگاهی استان کرمان پس از انقلاب/ کرمان یکی از قطب های پیوند کبد در کشور است.


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806986

در حالی که قبل از انقلاب در استان کرمان تنها 3 مرکز دانشگاهی وجود داشت، در سال های پس از انقلاب این مراکز به 101 واحد افزایش یافته و رشد 3200 درصدی را شاهد بوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمان، با گذشت 43 سال از انقلاب اسلامی ایران و تلاش مردم برای ساختن ایرانی قدرتمند، تنها راه رسیدن به این هدف، استقلال و خودکفایی است و با وجود پیشرفت چشمگیر جوانان منطقه، رسانه ها همچنان دروغ می گویند. به ایران استقلالی ها خاری در چشم آنها شد. همیشه سعی می کنند نقاط ضعف کشور را گوشزد کنند و با وارونه جلوه دادن واقعیت ها بر توانمندی های جمهوری اسلامی سرپوش بگذارند.

جبهه استکبار در طول سالیان متمادی با استفاده از تاکتیک‌های مختلف از جنگ و تحریم و جنگ اقتصادی گرفته تا فعالیت‌های رسانه‌ای، مردم ایران را آزار داده و سلطه خود را بر کشور تثبیت کرده است.

و هر بار که ملت ایران را به دهان می خورد بیش از هر زمان دیگری تلاش می کند و با استفاده از تمام توان رسانه ای خود در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی سعی در به تصویر کشیدن زندگی مرفه و بی دغدغه مردم ایران در دوران پهلوی به دروغ دارد.

کسانی که در دوران پهلوی می زیستند; طعم محرومیت، فقر، کمبود امکانات آموزشی و درمانی و… را چشیده اند. اما برای جوانانی که زیر بار هجوم اخبار و رسانه های غرب هستند، در نظر داریم وضعیت استان کرمان قبل و بعد از انقلاب را طبق آمار فقط از نظر علمی و دانشگاهی مقایسه کنیم.

رشد 3200 درصدی مراکز دانشگاهی استان کرمان پس از انقلاب
در حالی که قبل از انقلاب در استان کرمان تنها 3 مرکز دانشگاهی وجود داشت، در سال های پس از انقلاب این مراکز به 101 واحد افزایش یافته و رشد 3200 درصدی را شاهد بوده اند.

در حال حاضر تعداد دانشجویان کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در استان 110000 نفر است که زیر نظر 3200 معلم آموزش می بینند. اگر به این آمارهای قبل از انقلاب نگاه کنیم، شاهد تفاوت فاحش و افزایش چشمگیر دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی هستیم. آمارها نشان می دهد که قبل از انقلاب اسلامی در استان کرمان تنها 150 دانشجو و فارغ التحصیل با 30 استاد در دانشگاه ها فعالیت می کردند.

تعداد دانش آموزان دختر پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مردان بیشتر است
همچنین علیرغم ژست های متمدنانه سلطنت طلبان و حمایت از شعار حقوق زنان، باید گفت که قبل از انقلاب تنها 20 درصد دانشجویان را زنان تشکیل می دادند، اما به برکت انقلاب اسلامی این تعداد بیش از 2.5 برابر شده است. . و تعداد دانشجویان از آقایان بیشتر شده و به 54 درصد جامعه علمی رسیده است.

کرمان جزو 10 دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور است
دکتر رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت‌وگویی گفت: قبل از انقلاب و در سال 1354 کلنگ زنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با راه‌اندازی پرستاران و دانشکده‌های پزشکی آغاز شد و در سال 1356 دانشجو در رشته پزشکی استخدام شدند. .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: پس از پیروزی انقلاب شاهد رشد سریع این دانشگاه در حوزه آموزشی بودیم که در حال حاضر یکی از بهترین دانشگاه های کشور و یکی از 10 دانشگاه برتر است. دانشگاه ها در زمینه آموزش پزشکی.

وی با مقایسه تعداد رشته های تحصیلی این دانشگاه در قبل و بعد از انقلاب گفت: اکنون تعداد رشته های این دانشگاه از سه رشته قبل از انقلاب به نزدیک به 100 رشته رسیده است.

رشیدی نژاد با اشاره به پیشرفت چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، گفت: کرمان هم اکنون یکی از مراکز پیوند کبد در کشور است.

محمدعلی طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت: قبل از انقلاب دیپلم در کرمان داشتیم، سپس دانشگاه فنی در کرمان و دانشگاه کرمان بود.

دکتر طاهر تعداد دانشگاه های فعلی را 125 دانشگاه دانست و گفت: کل دانشجویان در حال تحصیل در استان کرمان حدود 150 هزار نفر است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان به تشریح توزیع زنان و مردان پرداخت و گفت: قبل از انقلاب بیشتر دانشجویان استان را مردان تشکیل می دادند در حالی که اکنون 47.8 درصد دانشجویان ما را زنان تشکیل می دهند. علاوه بر این، اکنون بیش از 3000 معلم تمام وقت در این استان مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت های علمی ایران در دوران انقلاب بر اساس آمارهای بین المللی بی نظیر است، بنابراین رتبه علمی ایران در جهان شانزدهم و در خاورمیانه و منطقه اول است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید