رشد 94 درصدی منابع بانک مهر ایران در سال گذشته/پرداخت وجوه تحصیلی بیش از 100 درصد افزایش یافت


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917853

مدیر شعبه مهر ایران چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

توکلی هفشجانی با اشاره به رشد 94 درصدی منابع بانک مهر ایران در سال گذشته، گفت: هدف گذاری در سال جاری افزایش 2.5 درصدی این منابع است، در حال حاضر شاخص معوقه بانک در کشور زیر 6.0 درصد است که بیشتر است. نسبت به این شاخص برای شبکه بانکی نیز خدمات پولی 166 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی توکلی هفشجانی مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت سالروز تاسیس این بانک امروز برگزار شد، گفت: این بانک اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور که در اختیار 11 بانک دیگر است.
وی با بیان اینکه اهداف بانک مهر ایران کمک به اشتغال زایی، توانمندسازی، معیشت، مسئولیت های اجتماعی و … است، افزود: این بانک 19 شعبه در چهارمحال و بختیاری دارد که پنج شعبه آن در شهرکرد و 14 شعبه دیگر در شهرستان ها است. آنها فقط در زمینه قرض الحسنه کار می کنند.
مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میزان تسهیلات پرداختی به اشخاص حقیقی و حقوقی در بانک مهر ایران تغییر کرده و مبلغ آن از 50 میلیون تومان برای اشخاص حقیقی به 200 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی 500 میلیون تومان افزایش یافته است.
توکلی بیان کرد: تفاهم نامه ای بین معاونت فناوری و بانک مهر ایران برای پرداخت یک میلیون و 500 میلیون تومان به شرکت های دانش بنیان منعقد شده که در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد یکی از اهداف بانک مهر ایران ایفای مسئولیت های اجتماعی است، به همین دلیل در زمان شیوع ویروس کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در دو مرحله 388 قلم کالای پزشکی به ارزش یک مورد. میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی کمک شد.
مدیر شعب بانک مهر ایران در چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین یکی از سه استان بزرگ کشور برای کمک به سیل زدگان بودیم و 3 میلیارد و 330 میلیون ریال تجهیزات مورد نیاز سیل زدگان خریداری و خریداری شد. آماده ارسال است.”
توکلی بیان کرد: در قالب طرح همیاران مهر 126 فقره تسهیلات به ارزش 5 میلیارد ریال با کارمزد 2 درصد به متقاضیان پرداخت شد و گاه این افراد حتی در بانک مهر نیز حساب نداشتند.
وی با اشاره به رشد 94 درصدی منابع بانک مهر ایران در سال گذشته، گفت: هدف گذاری در سال جاری افزایش 2.5 درصدی این منابع است، در حال حاضر شاخص معوقات بانک در کشور زیر 6.0 درصد است که بیش از این شاخص برای شبکه بانکی و تسهیلات پرداختی نیز 166 درصد رشد داشته است.
مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری افزود: در مجموع 42 هزار و 800 فقره وام به ارزش 21 میلیارد ریال در این استان پرداخت شد که از این میزان 3 هزار و 270 فقره وام به ارزش 957 میلیارد ریال بدون ضامن پرداخت شد.
توکلی یادآور شد: وجوه پرداخت شده توسط بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری به مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) 610 نفر به ارزش 410 میلیارد ریال، بهزیستی 170 نفر به ارزش 138 میلیارد ریال، بنیاد برکت 200 میلیارد ریال. ریال، وجوه ازدواج 390 نفر به ارزش 515 میلیارد ریال، وجوه زایمان 440 نفر به ارزش 173 میلیارد ریال و زنان برای 445 نفر به ارزش 17 میلیارد ریال.
وی با بیان اینکه بانک مهر ایران 13.5 میلیون در کشور و 400 هزار مشتری در چهارمحال و بختیاری دارد، تصریح کرد: این بانک در سال 2022 به عنوان یکی از 1000 بانک برتر دنیا شناخته می شود.
مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری افزود: پرداخت 3 میلیون فقره وام از این بانک در کشور در دستور کار قرار دارد که تاکنون 2 هزار و 700 فقره آن پرداخت شده است.
توکلی با تاکید بر اینکه مشتریان بانک مهر ایران می توانند میانگین حساب خود را در 24 ساعت شبانه روز محاسبه کنند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 40 درصد افتتاح حساب در کشور و بیش از 50 درصد آن در چهارمحال و بختیاری به صورت آنلاین انجام می شود و همچنین 7 درصد افتتاح حساب ها در کشور انجام می شود. پرداخت تسهیلات در این استان به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی گفت: مشتریان بانک مهر ایران می توانند برای اعتبارسنجی از سامانه ضمانت استفاده کنند و سفته الکترونیکی نیز توسط این سامانه ضمانت تسهیلات صادر می شود.
مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: 18 هزار و 240 فقره افتتاح حساب اینترنتی، پرداخت 6 هزار فقره تسهیلات اینترنتی که 3 هزار و 270 مورد به ارزش 957 میلیارد ریال بدون ضامن انجام شده است. اقدامات این بانک در استان در راستای بانکداری الکترونیک است.
توکلی افزود: وام های ازدواج، تولد فرزند، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت، تبصره های 16 و 18 از جمله تعهدات واگذار شده به بانک است که باید از محل منابع داخلی خود بانک تامین شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید