رشوه های مسئولان به زمین های ادارات شهری رسید/ کارگران شهرداری نیکشهر همچنان بدون حقوق هستند!


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914398

در ادامه پیگیری مطالبات کارگران شهرداری سیستان و بلوچستان؛

جمعی از کارگران مجتمع شهرداری نیکشهر از مطالبات چند ماهه خود برای پرداخت نشدن دستمزد انتقاد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، با توجه به حجم زیاد کارمندان شهرداری و حجم بالای زباله در سطح شهر، کارگران شهرداری از تاخیر در پرداخت حقوق خود گلایه دارند.

این کارگران ضمن گلایه از مسئولان گفتند: زباله های تولیدی بنگاه ها و کسبه شهر و به دلیل کم بودن ماشین آلات شهرداری جمع آوری این زباله ها از محلات، کوچه ها و خیابان های شهر بسیار مشکل و نیازمند است. تلاش زیاد کارگران شهرداری

به دلیل همین مشکل، تاخیر چند ماهه دستمزد کارگرانی که به دلیل تورم ضعیف ترین اقشار جامعه هستند، باعث نارضایتی کارگران و خانواده هایشان شد.

استال پرس در تماسی که با سید اکبر بن، عضو شورای اسلامی شهر نیکشهر داشت، با بیان اینکه 13 ماه از شروع به کار شوراهای اسلامی می گذرد، اظهار داشت: حقوق کارکنان شهرداری به موقع پرداخت می شود، البته شهرداری سه ماه از سال حقوق را پرداخت می کند و به کارگران بدهکار است اما این بدهی مربوط به سال های گذشته است.

وی افزود: از روزی که عملیات را آغاز کردیم 6 ماه عقب ماندگی داریم که در این مدت سه ماه معوقه پرداخت شده است.

سیداکبربان افزود: درآمد و حقوق شهرداری نیکشهر 600 تا 700 میلیون تومان است که 150 تا 200 میلیون آن حق بیمه است که اگر معوقات کارگران را محاسبه کنیم حدود یک میلیارد تومان می شود که پرداخت کل آن برای شهرداری غیرممکن است. یک بار.

وی با بیان اینکه اگر 10 میلیارد پول برای شهرداری واریز شود فقط می توانیم ماشین آلات خود را به روز کنیم، تصریح کرد: استانداری اعتبار همه شهرداری ها را قطع کرد اما استانداری ها اوراق اضافه و اوراق برگشتی از شهرها و استان های دیگر دارند. برای جذب نیکشهر می توانیم کارخانه سنگ شکن راه اندازی کنیم.

این عضو شورای شهر افزود: اگر بخواهیم سنگ شکن را تجهیز کنیم حدود 12 میلیارد تومان و اگر بخواهیم سنگ شکن را راه اندازی کنیم به حدود 7 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی افزود: اگر سنگ شکن کار کند از کل شهر حمایت می شود و نه تنها دستمزد کارگران به روز می شود بلکه حتی می توانیم به آنها وام بدهیم.

به گفته کارگران شهرداری نیکشهر؛ در طول چندین سال فعالیت ما، مطالبات دستمزد ما هرگز به موقع پرداخت نشد.

با توجه به اظهارات این کارگران که در واحد خدمات و فضای سبز مشغول به کار هستند، مسئولانی که در حال حاضر مدیریت شهر را بر عهده دارند، ناتوانی مالی شهرداری در پرداخت حقوق کارگران را بر دوش حاکمان قبلی می اندازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید