رفتن ستاره های استقلال کلید خورد

با جدایی مهدی کایدی از استقلال، ترکیب خط آبی هجومی در لیگ بیست و دوم که بسیار غافلگیرکننده بود، به هم ریخت. قیدی که نقش غیرقابل انکاری در موفقیت نسبی استقلال داشته و یکی از ارکان اصلی این تیم در مرحله گلزنی بوده است، ماه ها پیش شایعه شده بود از امارات به باشگاه سابقش شباب الاهلی بازگشت. برای روشن شدن حقیقت خبر جدایی این بازیکن هیچ شایعه ای مبنی بر برهم زدن آرامش در این باشگاه وجود ندارد.

خبر جدایی قایدی از ماه ها قبل اعلام شد و مسئولان باشگاه شباب الاهلی به مدیر برنامه های این بازیکن تاکید کردند که مهدی باید تحت شرایط خاصی برگردد و طبق قراردادی که با شباب الاهلی دارد، باید به این باشگاه بازگردانده شود. . قیدی با انتشار نامه ای خداحافظی رسمی خود را اعلام کرد و ساعاتی پیش رسانه های امارات بازگشت این بازیکن به شباب الاهلی را تایید کردند.

البته بازگشت این بازیکن به امارات را نباید پایان خروج ستاره های استقلال نامید. پس از کایدی محمد محبی نیز از استقلال جدا خواهد شد. این بازیکن با باشگاه پرتغالی سانتا کلارا نیز قرارداد دارد و آن باشگاه به محبی تاکید کرده که تحت هر شرایطی به این کشور بازخواهد گشت. محبی به غیر از پرتغال از دو تیم دیگر نیز پیشنهاد دارد که برخی از باشگاه های امارات و قطر نیز شایعه شده که تمایلی به استفاده از این بازیکن ندارند.

اگر محبی در نهایت جدا شود، ترکیب گلزنان استقلال در لیگ 22 به طور کامل از بین خواهد رفت و مدیران جدید استقلال باید سریعاً برای جذب بازیکنان هم رده این مهاجمان اقدام کنند.

مدیر برنامه محبی

اظهارات مدیر برنامه محمد محبی نیز حاکی از آن است که او قصد دارد مسئولیت حفظ این بازیکن را بر دوش باشگاه استقلال بیندازد تا فشار احتمالی از روی دوش این بازیکن برداشته شود. نقل قولی از مدیر برنامه های محبی با این جمله جلب توجه می کند: این بازیکن علاقه مند است فصل آینده در استقلال بماند اما باشگاه باید با باشگاه سانتا کلارا مذاکره کند. محبی از تیم های اروپایی و حتی عربی پیشنهاد دارد و با وجود این پیشنهادات، استقلال باید باشگاه پرتغالی را مجبور به تمدید قرارداد کند.

مدیر برنامه های محبی نیز تایید کرد که محبی این بار قطعا می تواند در تیم استقلال بازی کند و طبق قوانین نمی تواند یک فصل دیگر به عنوان بازیکن قرضی در استقلال بازی کند. او هم مثل مهدی کایدی فقط یک فصل بازیکن قرضی استقلال بود و محبی باید سانتا کلارا را قطع کند چرا که بعید است باشگاه استقلال بتواند این باشگاه را با این حجم بدهی و شخصیت بد راضی کند.

در واقع ریش و قیچی در دست مدیران باشگاه استقلال است تا پس از جدایی مهدی کایدی از استقلال اجازه خروج این بازیکن از استقلال را ندهند.

محبی یکی از سه تیم مهم خط حمله استقلال محسوب می شود که در فصل بیست و دوم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و توانسته گل های مهمی برای آبی پوشان به ثمر برساند.

بدون شک اگر مدیران آینده استقلال قصد تقویت این ترکیب را دارند باید قرارداد محبی را تمدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید