رفع آسیب های فرهنگی مستلزم تقویت جنبه های دینی است/ لزوم توجه به آموزش عملی


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1841999

خامسی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ابعاد دینی در جامعه امروز تا حدی ضعیف شده است، گفت: رفع آسیب های فرهنگی نیازمند تقویت جنبه های دینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، فخرالسادات خامسی در جلسه شورای شهر یزد که با حضور استاد گلشنی برگزار شد، با اشاره به اینکه متاسفانه در سال های اخیر توجه به مسائل دینی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: حل معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی باید جنبه های دینی را تقویت کند.


وی گفت: یکی از معضلات جامعه بی توجهی به مباحث و رشته های علوم انسانی است در حالی که این رشته ها از اهمیت بالایی برخوردار است.


خامسی در خصوص دانشگاه ها نیز گفت: با وجود اینکه شعارهای زیادی درباره لزوم توجه به مسائل فنی می دهیم، اما در کشور ما به آموزش های عملی، فنی و حرفه ای بسیار کم توجه می شود.


وی گفت: متاسفانه دانشگاه های ما نتوانسته اند به نتیجه نهایی که مردم در طول این سال ها به دنبال آن بودند برسند.


یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت: متأسفانه در گذشته این تصور غلط وجود داشت که ضعیف ترین افراد را باید به هنرستان ها و فنی و حرفه ای فرستاد، در حالی که ما به افرادی با پتانسیل بالا برای رفتن به این مناطق نیاز داریم زیرا جامعه نیاز دارد. در این منطقه. “


خامسی افزود: ریشه بسیاری از معضلات ذکر شده از جمله ساختارگرایی، کمی سازی، سیاست زدگی، رابطه گرایی، منفعت گرایی و بداخلاقی که در جامعه می بینیم به ضعف دینی برمی گردد و اگر بخواهیم جامعه را دور از آسیب و سخت ببینیم. ، باید بستر دینی را در جامعه تقویت کنیم.


وی ادامه داد: سال ها در کشورهای اروپایی، در کشورهایی مانند ژاپن و ایران قانون حرف اول را می زد، اما در سال های اخیر متأسفانه ضعف مذهبی باعث کم رنگ شدن خطوط قرمز شده است.


یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد افزود: به نظر می رسد در مراکز آموزشی، اجرایی و اداری باید برای تقویت مسائل دینی برنامه ریزی کنیم و اگر این موضوع را دقیق برنامه ریزی کنیم بسیاری از مسائل حل می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید