رفع آلودگی هوای تهران در گرو انسجام دستگاه های اجرایی است

ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782883

رفیعی گفت: قوه مجریه که قوانین را برای بهبود آلودگی هوا زیر پا گذاشته یا آن را رها کرده است، باید محاکمه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس، با اشاره به معضل آلودگی هوای تهران و لزوم توجه بیشتر مسئولان به رفع این معضل، گفت: همه ساله در در فصل سرما شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم. ما در تهران هستیم و این اتفاق برای سلامتی شهروندان تهرانی به ویژه بیماران قلبی و حتی جانباختگان شیمیایی مضر و غیرقابل تحمل است.

وی ادامه داد: نمایندگان پارلمان تهران و فراکسیون محیط زیست مجلس بارها جلسات مشترکی را با دستگاه های اجرایی برای رسیدگی به معضل آلودگی هوای تهران برگزار کرده اند و در این جلسات وظایف هر یک از دستگاه ها مشخص شده است و به شدت در حال رصد هستیم تا نتایج این جلسات را ببینیم. اقدامات اجرایی باشید.

رفیعی افزود: هوای پاک حق مسلم شهروندان تهرانی و کلانشهرها است و باید علت اصلی آلودگی شناسایی شود تا اقدامات لازم برای رفع این معضل انجام شود. شهروند تهران باشید.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دستگاه های اجرایی که برای بهبود آلودگی هوا قوانینی را زیر پا گذاشته و یا تخلف کرده اند باید محاکمه شوند و مجلس شورای اسلامی در این موضوع بسیار جدی است و هرگز عقب نشینی نمی کند، قطعا با همکاری و با تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی می توان راهکارهای اساسی برای حل معضل آلودگی هوای تهران و کلان شهرها یافت.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشورمان خطراتی مانند بیماری کرون وجود دارد که به دلیل آن شاهد مرگ تعداد زیادی از هموطنان هستیم و در این بین آلودگی هوا سلامت مردم و بسیاری از هموطنان را تهدید می کند. و ما نمی توانیم نسبت به این مقوله بی تفاوت باشیم.

رفیعی با بیان اینکه مشکل آلودگی هوا حل می شود اما نیازمند هماهنگی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای انجام وظایف محوله است، افزود: امیدوارم امسال با همکاری خوب کارکنان، کاهش چشمگیر آلودگی هوا در کلانشهرهایی مانند تهران.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید