رفع تنش آبی در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان با آبرسانی سیار


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891391

خدمات ایثارگرانه و خالصانه بسیج اشعری در سخت ترین مناطق عشایری سیستان و بلوچستان مرهمی بر آلام نیازمندان گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، کمک های مؤمنانه و ارائه خدمات رایگان در عرصه های مختلف سبزپوش انقلاب اسلامی در قالب آموزش های گروه های جهادی برای خدمت رسانی به نیازمندان مناطق دورافتاده و فقیرنشین در تمامی فصول در ایام ماه محرم در دستور کار قرار دارد. که منسوب به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، این خدمت خالصانه با شور و شعور بیشتری دنبال می شود.

حضور میدانی گروه های جهادی و بسیجی در همه عرصه ها از سیل و زلزله گرفته تا مقابله با کرونا و… از آلام مردم کاسته است و این حضور مرهمی بر آلام آنان است. حضوری که نشان می دهد هنوز دستان سخاوتمندی هستند که جان نیازمندان را گرم می کنند

حسین فروغی مدیر سازمان بسیج عشایری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بسیج عشایری همواره به مناطق عشایری خدمات رسانی می کند، گفت: عشایر متوفی ترین مردم، مایه افتخار و سربلندی هستند. و رکن مهم تولید و امنیت کشور است

وی افزود: در ادامه رزمایش همیاری های دینی که از ابتدای شیوع ویروس مخوف کرونا اجرا شده است، در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، جهادگران بسیجی در حوزه های محرومیت زدایی، خدمات رسانی. و اقتصاد مقاومتی رزمایش گروه های جهادی را به صورت تخصصی در یازده منطقه عشایری استان انجام داد.

این مسئول بیان کرد: تعداد 15 گروه جهادی تخصصی و جهادگران بسیجی در سطح بسیج حوزه های مقاومت عشایری شهرستان زاهدان، ناحیه عشایری حسین بن علی (ع) شهرستان هیرمند، ناحیه عشایری شهید شوشتری شهرستان نیمروز، شهید رجایی شهرستان سراوان، ناحیه شهید باکری بنت، ناحیه عشایری سیدالشهدایی راسک، ناحیه بقیة الله میرجاوه و …. وارد این عرصه شد تا مرهمی بر مصائب نیازمندان مناطق عشایری باشد.


گام های محکم سپاه و بسیج در جهت ساختن ایران قدرتمند

وی نهضت یاری دینی را یکی از مهمترین اقدامات سپاه در دو سال گذشته برشمرد و گفت: روحیه فداکاری و ایثار ملت ایران بار دیگر در نهضت یاری دینی و علاوه بر دوره های طولانی مدتی که به لطف این اقدام به دست آمد، آسیب های کرونا کاهش می یابد

فروغی ادامه داد: به همت نهضت امداد دینی و به مناسبت ماه محرم، رزمایش دینی امداد در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان برگزار شد و در این مرحله از طرح 1405 بسته معیشتی در سطح مناطق عشایری در اختیار جامعه هدف قرار گرفت. ورزش.”

وی با بیان اینکه توزیع بسته های معیشتی به صورت هدفمند و با استفاده از حوزه های مقاومت بسیج عشایری انجام می شود افزود: سپاه و بسیج از ابتدا در صحنه ها با مردم، همراه با مردم و برای مردم حضور دارند. او با تمام قوا برای ساختن ایران قدرتمند تلاش خواهد کرد.

مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان در بخشی دیگر از سخنان خود از ویزیت رایگان عشایر در مناطق مختلف خبر داد و گفت: با تلاش بسیج جامعه پزشکی استان و همچنین در حوزه های مقاومت. بازدید بسیج 400 عشایری در چهار روستای اسک، پتیر محمود، کندو و تپه گلم شهرستان هیرمند رایگان شد.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی مردم را حافظ ثروت خود می دانند، گفت: برای رفع مشکلات آب شرب برخی از مناطق عشایری کم آب استان، آبرسانی سیار 30 هزار لیتری آب انبار در روستاهای هامون انجام شد. دریاچه ترو و تانکرهای 10 هزار لیتری روستای مده کاریزوامار در دستور کار حوزه شهید شوشتری سفیداب قرار گرفت.

فروغی در بخشی دیگر از این اقدامات به اجرای مانور جهاد ملی امنیت پایدار غذایی با واکسیناسیون دام و پرندگان عشایری اشاره کرد و افزود: هزار و 456 مورد واکسیناسیون سبک دام توسط گروه های تخصصی جهادی در مناطق عشایری، 275 مورد نور. واکسیناسیون دام توسط دانشکده کشاورزی سازمان بسیج در شهرک زهک، سونوگرافی 100 رأس دام سنگین گروه جهادی شهید انوشا و واکسیناسیون 500 راس دام و 240 قطعه طیور گروه جهادی شهید سرگلزایی در روستای امان آباد شووری شهرستان زاهدان از جمله این اقدامات می باشد.

وی ادامه داد: توزیع و پخت چهار هزار وعده غذای گرم در حاشیه شهر زاهدان و شهر جهاد و برق توسط امام حسین (ع)، حفر 50 حلقه چاه آباشور بر روی سد خور در روستاهای توتان و مهدیان توسط گروه جهادی امام حسن میتبی (ع) و گروه جهادی شهید سلمان معروف است و جمع آوری خرما از روستاهای گروه جهادی شهید سپاهی و شهید رجایی نیکشهر از دیگر خدمات ارائه شده به عشایر استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید