رفع موانع اجرای تقوا در جامعه توسط مسئولان/ ناقص بودن اطلاعات در فضای مجازی علم محسوب نمی شود

ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783668

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی متی گفت: امر به تقوا در نماز جمعه امری ضروری و شرعی است اما مسئولان علاوه بر تقوا در جامعه باید زمینه را فراهم کرده و موانع را برطرف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) گفت: مسلمانان اطراف دنیا باید در زندگی آنها بیشتر تلاش کند تا بتوانند سبک و سیاق ائمه را در زندگی ادامه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان در سطح جامعه باید زمینه حفظ تقوا را فراهم کنند، افزود: امر به تقوا در خطبه های نماز جمعه امری ضروری و شرعی است اما کارکنان علاوه بر تقوا در جامعه باید زمین و موانع را فراهم کنند. “بلند کردن.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم اذعان داشت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در مورد ایشان فرمودند این بود که «شهید طهرانی مقدم کاملاً مخلص بود» و نکته بسیار مهم دیگری بود. لحظه لحظه مقام معظم رهبری در پرونده خود فرمودند که «به تمام وعده‌هایی که به ما داده بودند عمل کردم» و ادامه راه این شهید وظیفه ماست.

متیو با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی اذعان داشت: مطالب و اطلاعاتی که از طریق فضای مجازی به ما منتقل می شود ناقص و پراکنده است و قطعاً علم محسوب نمی شود و لذا مطالعه کتاب باید جدی گرفته شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبری به اطلاع رسانی افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و رهبر معظم انقلاب فرمودند من دلم سوخت که دیدم مردم ایران به مطالعه عادت ندارند. و در این راستا مسئولان باید تلاش بیشتری برای تشویق مردم به یادگیری داشته باشند.

وی همچنین به دور جدید مذاکرات برجام اشاره کرد و اذعان داشت: تیم جدید مذاکره کننده ایران به دنبال مذاکرات نتیجه محور است و با حمایت مردم قطعا تغییرات جدی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

متیو در پایان از مردم بیارجمند به دلیل برگزاری مراسم باشکوه بزرگداشت شهید صفرعلی فیض بیگدلی تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید