رفع کمبود دارو در اولویت کمیسیون بهداشت و درمان است/به اجرای تعرفه پرستاری ادامه می دهیم


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914684

شهریاری با اشاره به فعالیت کمیته بهداشت و درمان در یک سال گذشته گفت: تمرکز اصلی کمیته بهداشت و درمان معضل دارو بوده و بیشترین مکاتبات با روسای سه قوه و کارکنان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهون با اشاره به مهم ترین اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان که تصمیمات آن تاثیر مستقیمی بر سلامت مردم دارد، گفت: پزشکی است. یکی از مهمترین ارکان نظام سلامت کشور و در سال گذشته بیشترین پیگیری ها، تذکرات و مکاتبات با روسای سه مرجع و مسئولان مربوط به مشکلات دارویی بوده که باعث نگرانی مردم شده است، اما پیگیر هستیم. به صورت ویژه

وی با اشاره به موضوع تعرفه پرستاری افزود: علیرغم اینکه مجلس 5 میلیارد تومان در رابطه با تعرفه پرستاری تصویب کرد، اما با وجود اینکه قرار بود از ابتدای سال شروع شود، فعلا ناقص است و این موضوع در حال انجام است. در حال پیگیری .

شهریاری با اشاره به طرح دارو تصریح کرد: در سال گذشته جلسات زیادی در خصوص طرح دارو در کمیسیون بهداشت و درمان و صحن اصلی مجلس و کمیسیون های مرتبط پیگیری شد اما آن طور که انتظار می رفت اجرایی و عملیاتی نشد.

نماینده زاهدان با اشاره به اجرای کامل نسخه الکترونیکی ادامه داد: نسخه الکترونیک تنها بخشی از پرونده الکترونیک سلامت است و شرکت های بیمه و داروخانه ها باید موانع را برطرف کنند و این بر عهده کمیته ای است.

وی گفت: دارو، نرخ پرستاری، طرح دارو و نسخه الکترونیکی طی یک سال گذشته به طور مستمر این موضوعات را در مجلس، کمیسیون ها و حتی نمایندگان غیرموظف پیگیری کرده است.

شهریاری ساماندهی افراد فاقد بیمه سلامت را از دیگر اولویت های کمیسیون بهداشت و درمان برشمرد و تاکید کرد: بیمه برای حمایت و حمایت از مردم در زمان های مناسب و لازم ایجاد و با گزارش جامع بیماران لاعلاج به مجلس ارائه شد. ، که بیمه ندارند.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به سایر اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه های یاد شده، 100 سوال از سوی وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح شد. پاسخ وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس، برگزاری 58 جلسه با 121 ساعت و 57 جلسه کمیته، از اقدامات و برنامه های کمیسیون بهداشت بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید