رقابت بزرگ برای خرید چلسی

رقابت بزرگ برای خرید چلسی

چلسی لیست خریداران بالقوه خود را به تنها دو کنسرسیوم کاهش داده است.

آبی ها اکنون آماده اند تا بین گروهی شامل ساب لیورپول، مالک سابق لیورپول مارتین بروتون و دو تاجر آمریکایی یا ائتلافی از تاد باولی و هانسیورگ وایس یکی را انتخاب کنند.

چندین مزایده گفته اند که این ملک متعلق به غول های بحران زده لیگ برتر محسوب نمی شود. نیک کندی، تام ریکتس، وودی جانسون، گروه رسانه‌ای سعودی، شرکت مالی لندنی Aethel و سرمایه‌گذار ترکیه‌ای محسن بایراک از جمله افرادی هستند که درخواست‌هایشان رد شده است.

اما دو گروه دیگر چگونه با هم مقایسه می شوند؟ The Sun نگاهی دقیق‌تر به میزان دارایی خالص آنها نسبت به سایر علایق ورزشی آنها دارد.

شرکت سب، سر مارتین بروتون، جاش هریس و دیوید بلیتزر
اسطوره دو و میدانی و حامی سرسخت آبی ها، کو، بخشی از کنسرسیومی است که مخالف بولی و وایس است. دارنده چهار مدال المپیک که اکنون 65 سال دارد، دونده ای بود که سیاستمدار شد و بعداً ریاست کمیته المپیک 2012 لندن را بر عهده گرفت.

با دارایی خالص 11.4 میلیون، کو به مراتب کمتر از قیمت درخواستی رومن آبراموویچ 3 میلیاردی بود. همکاری با رئیس بریتیش ایرویز و لیورپول بروتون (7.6 میلیون سرمایه) نیز او را به آنجا نمی رساند. بنابراین، این دو با شرکای آمریکایی، میلیاردرهای هریس و بلیتزر، که کل دارایی آنها 5.5 میلیارد است، شریک شدند. آنها مالک تیم بسکتبال فیلادلفیا سونت سیکسرز، تیم فوتبال رئال سالتیک و باشگاه هاکی نیوجرسی دیویلز هستند. آنها همچنین به چندین امتیاز در لیگ کوچک ایالات متحده علاقه مند هستند، در حالی که سهامداران کریستال پالاس و پیتسبورگ استیلرز هستند. آنها همچنین مالک شرکت ورزش الکترونیکی Dignitas و شرکت مدیریت سرمایه گذاری Apollo Global هستند.

آنها مطمئناً نفوذ مالی برای خرید چلسی دارند و سابقه طولانی در این ورزش دارند. و از آنجایی که هوادار آبی ها، کو و سرمربی سابق لیگ برتر، بروتون نیز بلیط فصلی به استمفورد بریج دارند، ترکیب این چهار گزینه وسوسه انگیز است.

تاد باولی و هانسیرگ وایس
با وجود شرکت و کنسرسیوم قوی آن، بولی و وایس یکی دیگر از گزینه های محبوب چلسی هستند. ارزش خالص کل این دو 8.5 میلیارد تخمین زده می شود که تقریباً سه برابر قیمت درخواستی آبراموویچ است.

وایس هیچ علاقه ای به ورزش در دنیای تجارت ندارد و نیکولا ایمفلد، نویسنده اقتصادی مجله بلیک می گوید که تاجر سوئیسی فقط از آبراموویچ متنفر است. در عوض، ویس بنیانگذار و رئیس شرکت Synthes Holding AG، تولید کننده تجهیزات پزشکی بود. در سال 2012، او شرکت را به مبلغ 15 میلیارد دلار به جانسون و جانسون فروخت. بوئلی در عین حال تجربه ورزشی دارد و مالک تیم بیسبال لس آنجلس داجرز است. او همچنین مالک غول های بسکتبال لس آنجلس لیکرز و لباس تیم بسکتبال زنان لس آنجلس اسپارکس است. بولی همچنین بنیانگذار صنایع الدریج است، شرکتی که در زمینه املاک، فناوری، بیمه عمر و صنایع غذایی علاقه دارد. علاوه بر این، Boehli مالک شرکت ورزش های فانتزی DraftKings و e-sportswear Cloud9 است.

دیدگاهتان را بنویسید