رقابت 7 تیم لیگ برتر والیبال برای 3 شانس پلی آف / اسامی داوران و ناظران هفته بیست و چهارم اعلام شد.


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806109

7 هفته مانده به پایان رقابت های مقدماتی لیگ برتر، 7 تیم برای 3 مقام باقی مانده در مرحله پلی آف به مصاف هم می روند اما شهرداری ورامین و سایپا که این هفته به مصاف لیدرها می روند، در صورت شکست هفت تیم، احتمالا حذف خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، فردا (یکشنبه 15 بهمن ماه) هفته بیست و چهارم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال تیم های برتر باشگاه های مردان ایران «سردار دلها» با هفت دیدار در آمل، اصفهان و ارومیه برگزار می شود. دو دیدار) گنبد، رفسنجان و گرگان پیگیری خواهد شد.

در پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر تیم های پیکان، لبنیات هراز، مقاومت یزد و شهرداری ارومیه به مرحله پلی آف راه یافتند و سپاهان پیش از این حضور خود را در این مرحله قطعی کرده است. بدین ترتیب در 3 هفته باقی مانده از مرحله مقدماتی هفت تیم فولاد سیرجان، مس رفسنجان، پاس گرگان، راهنمای ملی مریوان، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین و سایپا به مصاف هم خواهند رفت که از رده های ششم تا دوازدهم جدول 3 تیمی قرار دارند. شانس پلی آف البته ورامین و سایپا شانس خیلی کمی برای صعود خواهند داشت.

حساس ترین مسابقات هفته بیست و چهارم در میانه و انتهای جدول برگزار می شود. جایی که تیم های فولاد سیرجان و مس رفسنجان که با 12 برد در رده های ششم و هفتم جدول قرار دارند به عنوان تیم بین جدول شانس دارند، در صورت پیروزی در بازی این هفته و البته فراهم شدن شرایط، اجازه خواهند داشت. برای شرکت در برد پلی آف
فولاد سیرجان در حال حاضر 35 امتیازی است و این هفته مقابل لبنیات هراز به عنوان تیم سوم جدول با 15 برد و 43 امتیاز به کار سختی دست یافت. با این حال کپر رفسنجان برای عبور از سد هورسان رامسر کافی است که با 7 برد و 23 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد.

اما تیم های شهرداری ورامین و سایپا با 11 پیروزی به ترتیب در رده های یازدهم و دوازدهم جدول قرار دارند و این هفته محکوم به پیروزی مقابل حریفان پیشرو هستند.

شهرداری ورامین که تاکنون 27 امتیاز کسب کرده است این هفته در مسابقات شهرداری میهمان شهرداری ارومیه است. شاگردان ساسان خداپرست اگرچه کار سختی مقابل همکار ارومیه ای خود دارند که با 14 برد، 41 امتیاز و در رده پنجم جدول قرار دارد، اما انتقام شکست دور رفت و ماندن در مسیر مدعی صعود به مرحله پلی آف. ، برای بردن این بازی انگیزه لازم است. به ورامیان تزریق خواهد شد. البته این را هم نباید فراموش کرد که شهرداری ارومیه نیز در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا پایان بازی برگشت در تلاش برای ارتقای جایگاه خود است.

تنها یک غیبت در هفته بیست و چهارم باعث می شود نارنجی پوشان سایپا شانس صعود به پلی آف را از دست بدهند. نکته جالب اینکه شاگردان سهراب به نژاد در تیم سایپا نیز به عنوان قهرمان نیم فصل با حریفی سرسخت روبرو هستند. فولاد مبارکه سپاهان از یک سو پس از شکست هفته گذشته، این هفته به دنبال ثبت یک پیروزی دیگر و افزایش امتیاز در رکورد است و از سوی دیگر، خوردسازان چاره ای جز برد ندارد. آن را آتش بزنید.

پاس گرگان در هفته بیست و چهارم میزبان پیکان است. دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار می گیرند که خودروسازان به راحتی صعود می کنند. این در حالی است که شاگردان پیمان اکبری که تاکنون با کسب 15 و 45 امتیاز به رده دوم جدول رسیده اند، در هفته های اخیر تنها به دنبال حفظ جایگاه خود هستند و چیزی جز پیروزی آنها را در این جایگاه نگه نخواهد داشت. از سوی دیگر شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس گرگان با 11 برد و 34 امتیاز تا پایان هفته بیست و سوم در رده هشتم قرار گرفتند و برای ماندن در جمع 8 تیم برتر تنها به پیروزی نیاز دارند.

با این حال تیم های نهم و دهم جدول این هفته جدال حساس و نفس گیر خواهند داشت. شهرداری گنبد این هفته به مصاف تیم راهنمای ملل مریوان می رود. شاگردان بزرگ جزیدی در صورت موفقیت به عنوان دهمین تیم در این دیدار با کسب دهمین پیروزی در جدول 33 امتیازی خواهند شد و مقام ناوبری ملت ها در رده نهم و مهر تایید صعود را به دست خواهند آورد. فولاد سیرجان و مس رفسنجان. اگر هر دو تیم برنده شوند).

بر خلاف مقاومت شهداب یزد به عنوان تیم چهارم جدول با 15 برد و 42 امتیاز مقابل آذرباتری از ارومیه، کفه ترازو به سود یزدی ها سنگینی می کند. چرا که پیروزی در این بازی می تواند جایگاه تیم مقاومت شهداب یزد را حمایت و شاید بهبود بخشد. با این حال ارومیه آذرباتری تاکنون 6 و 18 امتیاز کسب کرده و به عنوان تیم چهاردهم دیگر شاسی بلندی برای صعود به پلی آف ندارد. با این حال شاگردان رحمان رئوفی قطعا با امتیاز بیشتر به دنبال پایان خوش هستند.

* اعلام اسامی داوران و ناظران در هفته بیست و چهارم لیگ برتر
فدراسیون والیبال اسامی داوران و ناظران دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر والیبال را اعلام کرد و برنامه کامل مسابقات و اسامی داوران و ناظران به شرح زیر است:

ارومیه تالار گدیر ساعت ۱۵

شهرداری ارومیه – شهرداری ورامین
ناظر فنی: عباس امانی، ناظر داور: حمید حقبین، داور اول: علیرضا قریب، داور دوم: مهدی نویدی

آمل، تالار پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16.

ماندرا هراز – فولاد سیرجان
ناظر فنی: عسگر درفش کاویان، سرپرست ویژه: احمد گولوچی، ناظر داوری: علی یاوری، داور اول: مرتضی اکرمی، داور دوم: وحید خراسانی، تایید تصویری: داود نافعی

رفسنجان تالار 9 روز ساعت 16

عسل رفسنج – هورسان رامسر
ناظر فنی: شهباز صدری، داور: حسین پورکاشیان، داور اول: محتبی بیداریان، داور دوم: میثم پارسه

گرگان، تالار امام خمینی، ساعت 16.

گردنه گرگان – پیکان
ناظر فنی: محمد ابراهیم زاده، داور: بهروز جعفری، داور اول: عسگر میرزایی، داور دوم: مهرداد شوشتری

گنبد، سالن المپیک، ساعت 16:15.

شهرداری گنبد – راهنمای ملل مریوان
ناظر فنی: بهرام سلیمانی، داور: نادر انصاری، داور اول: وحید پورکاشیان، داور دوم: مرتضی حسن علایی

اصفهان، تالار نقش جهان، ساعت 17.

سپاهان – سایپا
ناظر فنی: امین برگلشگری، ناظر ویژه: رضاخان محمدی، داور ارشد: مجید محسنی شوشتری، داور اول: امید فولادیوندا، داور دوم: هادی تیموری

ارومیه تالار گدیر ساعت 18.

آذرباطری از ارومیه – مقاومت شهداب یزد
ناظر فنی: عباس امانی، داور: حمید حقوبین، داور اول: کادر صادقی، داور دوم: محمدرضا درفشکویان
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید