رمضان؛ این ماه معراج انسان است/ ختم قرآن در مساجد با کانون های فعال فرهنگی هنری برگزار می شود.


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819920

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان:

مصطفی گرجی گفت: در ماه مبارک رمضان طرح ختم قرآن در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مساجدی که کانون های فرهنگی هنری فعال دارند اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله در آخرین خطبه جمعه شعبان فرمود: این تعبیر بسیار زیبایی است که ماه رمضان به شما رسیده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ادامه داد: ماه رمضان ماه عروج انسان، ماه عروج روح و ماه نان بریدن و رسیدن به روح است.

گفت: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «شما شهر دعوت خود در آن برای مهمانی خدا هستید و آن را به وسیله خلق خدا در آن قرار داده اید. «و تو لایق کرامت الهی هستی. خداوند میزبان است و ما مهمان.»

گرجی گفت: رسم بزرگداشت میهمان از جانب خداست و خداوند، وقتی خواننده کرم خود را پهن می کند، به همه زیر چتر مهربانی و پوشش سخاوتمندانه خود احترام می گذارد و همه حرکات و رفتار مهمان را دوست دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: در ماه میهمانی خدا که دعوت می شوید روحتان تسبیح می شود و می گویند خداوند همه حرکات این میهمان عزیز را دوست دارد. ، گرسنگان

وی افزود: روزه نیز عبادت است و هر کار خیری که انجام دهید مورد قبول خدای عالم است و هر دعای او در این ماه مستجاب است؛ معتقدم این سفره ای است که خداوند ثوابش را به حراج گذاشته است.

گفت: می توان گفت ماه رمضان بهاری است که در زمستان جان انسان ها را می دمد و ما روح افسرده هایی که در واقع سختی ها و بی ادبی ها و سردی های بسیاری از رفتارها و اعمال را عذاب می دهد. گرجی. ماه رمضان فرصتی است که در این ماه خودمان را بشویم و حرف بزنیم تا مورد قبول خدای عالم قرار بگیریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: امیدواریم در این ماه موفق باشیم تا بتوانیم از این ماه خیر بهره ببریم و خود را در آغوش پر مهر خداوند متعال قرار دهیم. طلب فیض و کرامت خداوند متعال.»

وی ادامه داد: ماه رمضان برنامه و احکام خاصی دارد که بر اساس آن مسلمانان برخی از شعائر خود را در مساجد به جا می آورند; حضور در نماز جماعت، تلاوت قرآن در مسجد به عنوان مستمع و گوش دادن به مباحث مذهبی و سخنرانی از جمله این برنامه هاست.

گرجی گفت: طرح ختم قرآن در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مساجدی که کانون های فرهنگی هنری فعال دارند انجام می شود. در روز میلاد امام حسن مجتب علیه السلام جشن و محفل انس با قرآن خواهیم داشت؛ «همچنین یکی از طرح هایی که در دل کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود، حکمت خوانی است. نهج البلاغه .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه طرحی برای یاری مؤمنانه خواهیم داشت، گفت: در روز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید