رهاسازی 2 میلیون مترمکعب آب در تالاب بین المللی «خرید باباعلی» آغاز شد.


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819925

صحنور گفت: 2 میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب بین المللی قپی باباعلی این شهرستان تامین و رهاسازی آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاروق سخنور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: پس از جلسه تعیین میزان آب تالاب های مهاباد، رهاسازی حدود سه میلیون مترمکعب بر اساس 2 میلیون مترمکعب آب از سد به سد تصویب شد. مرحله اول احیای تالاب بین المللی باباعلی کپی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این تالاب از سد مهاباد آب ندارد اما تلاش می کنیم با مکاتبات لازم آب ثابتی برای آن تامین کنیم تا هر ساله به ویژه در تابستان این تالاب بین المللی آب به این تالاب تخلیه شود. با مشکل خشک شدن مواجه می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سال گذشته به دلیل تامین ناکافی آب و خشکسالی و کاهش آب چشمه های تامین کننده آن، تالاب این تالاب به طور کامل زهکشی نشد. تالاب مورد تایید قرار گرفت.

صحنه نور افزود: این تالاب با ویژگی های طبیعی یکی از بهترین زیستگاه های پرندگان آبزی و ساحلی و یکی از مهم ترین تالاب های منطقه است که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

وی گفت: این تالاب همچنین دارای دیپلم افتخار از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) است و زیستگاه پرندگانی مانند اردک سبز، آهو، آنچوی، غازهای وحشی و ماهیگیران است.

صحنه نور افزود: تالاب های این شهرستان با توجه به امنیت و شرایط مناسب ایجاد شده برای پرندگان محل بسیار مناسبی برای استراحت تمامی گونه های پرندگان مهاجری است که هر ساله در پرواز وارد آنها می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید