رها کردن زباله در ورودی های شهر یاسوج


ساعت: 19:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897488

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کوگیلویه و بویراحمد گفت:

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کوگیلویه و بویراحمد گفت: ورودی های شهر یاسوج در محاصره زباله است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، کیامرث حاجی زاده امروز در جلسه کارگروه پسماند به ورودی های شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: ورودی های شهر یاسوج به هم ریخته و زباله رها شده است، در گذشته ورودی های شهر یاسوج به هم ریخته است. ماشین کرایه کردیم و آشغال ها جمع شد اما دوباره اوضاع به حالت قبل برگشته تا تکالیف سریع انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و با پیگیری های فراوان اعتباری برای ساماندهی ورودی های شهر به دست آمد و کار در این محورها به پایان رسیده است که پاکسازی این محورها انجام شد. شهرداری های مادوان و یاسوج باید به مکان ها رسیدگی کنند.

وی در ادامه کارگروه پسماند را مهم خواند و گفت: یکی از زیرساخت های توسعه استان مدیریت پسماند است که فاز تفکیک زباله کارخانه بازیافت تکمیل و افتتاح شده است و فاز اصلی این کارخانه با عنوان مدیریت پسماند به بهره برداری می رسد. در اسرع وقت در اسرع وقت

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر تشویق سرمایه گذاران برای احداث کارخانه های بازیافت زباله در سایر شهرستان های استان تاکید کرد و افزود: در انتخاب محل دفن زباله ها نظرات کارشناسان آب منطقه ای، بهداشت، منابع طبیعی، باید از محیط زیست و سایر نهادها استفاده کرد تا منابع آبی و سدهای استان در خطر نباشد.

حاجی زاده تصریح کرد: جمع آوری پسماندهای شهری بر عهده شهرداری ها است لذا سازمان ها باید عوارض پسماند را پرداخت کنند در غیر این صورت اعتبارات آنها کسر می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان کوگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه بهداشت و درمان در امر دفع زباله های بهداشتی کار مهمی انجام داده است ضمن اینکه باید نحوه صحیح جمع آوری، حمل و دفع زباله های بهداشتی که خطرات زیادی را به همراه دارد، انجام شود. تحت بررسی دقیق قرار گرفته است.

حاجی زاده خواستار مدیریت زباله دان دوپست دشترم شد و افزود: این مکان به محل نگهداری سگ های ولگرد که عامل انتقال بیماری هستند تبدیل شده است که باید حصار کشی و مدیریت شود در حالی که حضور کودکان آلوده کننده خوب نیست. تصویر برای حومه شهر

وی بیان کرد: کارخانه بازیافت گچساران و باشت نهایی و حضور سرمایه گذاران باید تضمین شود.

حاجی زاده در پایان بر تشکیل کارگروه های پسماند ماهی یک بار در شهرستان ها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در بحث سلامت مردم با هیچ دستگاهی موافق نیستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید