رهبران اروپایی بر سر تحریم های شدید علیه روسیه به توافق رسیده اند

در نشست اضطراری رهبران اروپایی آمده است: «این تحریم‌ها شامل بخش مالی، انرژی و حمل‌ونقل، کالاهای با کاربرد دوگانه و همچنین کنترل صادرات و تأمین مالی صادرات، سیاست ویزا و سایر فهرست‌های روس‌ها می‌شود». «روسیه در قبال اقدامات خود و تمام ویرانی ها و تلفات ناشی از آن پاسخگو خواهد بود.

جزئیات اقدامات اروپا علیه روسیه تا روز جمعه در دسترس نخواهد بود. شورای اروپا اعلام کرده است که پیشنهادات ارائه شده توسط کمیسیون و دیپلمات ارشد را “بدون تاخیر” تایید خواهد کرد. بسته دیگری از تحریم ها برای اقدام علیه بلاروس پیشنهاد شده است.

اورسولا فون، رئیس کمیسیون اروپا گفت: ما می خواهیم صنعت روسیه را از فناوری هایی که امروز برای ساختن آینده به آن نیاز داریم جدا کنیم.

گیتاناس نائوسدا، رئیس جمهور لیتوانی با اشاره به عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین به خبرنگاران گفت: این فقط علیه اوکراین نیست، این جنگ علیه اروپا و علیه دموکراسی است. آنها امروز به حمایت ما نیاز دارند، فردا ممکن است خیلی دیر باشد.

همانطور که انتظار می رفت، اخراج روسیه از سیستم پرداخت سوئیفت، حداقل در حال حاضر، در اقدام علیه مسکو لحاظ نشده است. سوئیفت مستقر در بلژیک بیش از 11000 موسسه مالی را در سراسر جهان به هم متصل می کند.

انتظار نمی رود که این تحریم ها شخصاً توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هدف قرار گیرد. این بسته تحریمی توسط کمیسیون اروپا با همکاری نزدیک با کشورهای عضو تهیه شده است. کار از هفته ها پیش با تشدید تنش ها در امتداد مرز اوکراین آغاز شد.

به طور کلی، این اقدامات با هدف محدود کردن شدید دسترسی حیاتی مسکو به بازار سرمایه و خدمات مالی اتحادیه اروپا انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید