رهبران مذهبی آمریکا از بایدن می خواهند به برجام بازگردد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 25 رهبر مذهبی در ایالات متحده با صدور بیانیه ای از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند تا به توافق هسته ای بازگردد.

این بیانیه توسط کمیته ملی دوستی بر اساس قانون (FCNL) آغاز شد، اما توسط ائتلافی از رهبران مذهبی و رهبران سازمان های مذهبی حمایت شد.

در این بیانیه آمده است: «ما از دولت بایدن می‌خواهیم که پای میز مذاکره بماند و شجاعت برداشتن گام‌های متهورانه به سوی صلح را داشته باشد».

در این بیانیه همچنین با اشاره به لزوم لغو تحریم ها علیه مردم ایران، آمده است: آنها کشته شدند، کمک خواهد کرد.

مذاکرات برای لغو تحریم ها در وین چند ماه است که متوقف شده است. دولت آمریکا از آغاز مذاکرات بارها به جای ارائه ابتکار عملی برای پیشبرد مذاکرات، تلاش کرده است تا کشورهای مختلف را به تاخیر و مانع تراشی در مذاکرات متهم کند.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا در ماه‌های اخیر و در پی توقف مذاکرات در وین، برای متهم کردن ایران و سلب مسئولیت خود به رویه معمول متوسل به عملیات روانی و رسانه‌ای شده‌اند.

آنها با ربط دادن این مذاکرات به جنگ اوکراین، ابتدا مدعی شدند که روسیه مانع از مذاکرات شده است.

پس از اینکه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که موضوع تضمین همکاری مسکو با ایران پس از اجرای کامل برجام مانعی برای ادامه مذاکرات نیست، کشورهای غربی موضوع ایران مطرح شده و آنها استدلال کرده اند که درخواست تهران برای حذف نام سپاه از لیست سازمان های موسوم به تروریستی، مذاکرات را به بن بست رسانده است.

یکی از دلایل شکست طرف های آمریکایی در انجام اقدامات لازم در مذاکرات وین، مخالفت اعضای کنگره با سیاست دولت بایدن در قبال برجام بود. یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه های مناقشه آمریکا با ایران از جمله فعالیت های منطقه ای و برنامه موشکی ایران نمی پردازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید